Noen som har prøvd disse... dei var jo svinbillige
http://www.jagspares.co.uk/mx5/PartView ... rtno=mxpbk
Polyforinger hos sft
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
Polyforinger hos sft
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
£ 150 for hele bilen 8O ca 1800,- Ca 2500,- ferdig fortulla til Norge.. 
Samme koster vel £100 mer hos mx5parts
Burde egentli bytta ut foringene jeg, sammlebestilling ???

Samme koster vel £100 mer hos mx5parts
Burde egentli bytta ut foringene jeg, sammlebestilling ???
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Dette er stivere foringer enn de originale, er egentlig ikkje vits etter hva eg har funnet ut, kanskje for de med extrem understell, mazda mx5 har da meget gode foringer originalt,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
De orginale foringene holder ikke evig.
Snakket nylig med alr her på forumet som har byttet sine.
Da var den ene foringen bak så slitt at den kunne byttes med fingrene (rett meg om jeg hørte feil her alr..).
En del av de gode veiegenskapene til MX5 ligger i foringene.
Foringene bak er konstruert for å gi etter i forkant ved bremsing slik at man får mer spissing = mer stabilitet og mindre overraskelser spes inn mot sving.
Jeg skal bytte mine når demperne kommer i posten. ( Og været blir litt mildere.)
Snakket nylig med alr her på forumet som har byttet sine.
Da var den ene foringen bak så slitt at den kunne byttes med fingrene (rett meg om jeg hørte feil her alr..).
En del av de gode veiegenskapene til MX5 ligger i foringene.
Foringene bak er konstruert for å gi etter i forkant ved bremsing slik at man får mer spissing = mer stabilitet og mindre overraskelser spes inn mot sving.
Jeg skal bytte mine når demperne kommer i posten. ( Og været blir litt mildere.)
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
arildh: vil du tape noe serlig av denne egenskapen da om du bytter til poly? Er det poly du skal sette inn?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Jeg vet at det er forskjell i hardhet på noen av foringene i det settet jeg kjøpte så denne effekten beholdes vel til en viss grad.
For banekjøring er de vel ikke så om og gjøre å ha noe annen bevegelse i understellet enn i fjæringsretningen da det ønskelig at justering kan begrenses til så få deler som mulig: demper, fjærer og lufttrykk.
På en racerbil er jo alt stumt montert: motor, drivlije, uniballs i oppheng osv.
Hvis foringene er slitt så vil jo nye orginale også gjøre stor forskjell.
For banekjøring er de vel ikke så om og gjøre å ha noe annen bevegelse i understellet enn i fjæringsretningen da det ønskelig at justering kan begrenses til så få deler som mulig: demper, fjærer og lufttrykk.
På en racerbil er jo alt stumt montert: motor, drivlije, uniballs i oppheng osv.
Hvis foringene er slitt så vil jo nye orginale også gjøre stor forskjell.
Stemmer, arildh. Hvis jeg husker rett så gikk den ene foringen på øvre bakre bærearm ut uten bruk av verktøy
.
Norman Garret (som har jobbet med miata både hos Mazda og den amerikanske eierklubben) skrev i Mazda Miata: Performance Handbook at originalforingene på en NA varer i ca 100.000 miles.
Jeg bytta både foringer (Polybush røde) og dempere (KYB AGX) samtidig, (dvs. jeg hjalp Silverboy å bytte dem) så det er vanskelig å si hvor mye av forbedringen i kjøreegenskapene som skyldes hvilken del, men bedre ble det iallefall (selv om jeg ikke kan si at rundetidene på Rudskogen automatisk ble så mye bedre). Bilen ble litt senket (det skyldes nok demperne), mer stabil generelt, krenget mindre i svingene, ble mer "beregnelig" og føltes mer som en "ny" bil.
Jeg synes ikke komforten ble dårlig (har kjørt med dem i 1/2 år), men noen postere på miata.net forumet har skrevet at polyforingen har en tendens til å føles harde når de har vært brukt en stund.
Jeg har en teori om at slitte foringer faktisk kan være farlige siden vridningskrefter på bakdekket kan gi toe out hvis foringen ikke klarer å holde dekket på plass, noe som kan føre til at bilen går rundt.

Norman Garret (som har jobbet med miata både hos Mazda og den amerikanske eierklubben) skrev i Mazda Miata: Performance Handbook at originalforingene på en NA varer i ca 100.000 miles.
Jeg bytta både foringer (Polybush røde) og dempere (KYB AGX) samtidig, (dvs. jeg hjalp Silverboy å bytte dem) så det er vanskelig å si hvor mye av forbedringen i kjøreegenskapene som skyldes hvilken del, men bedre ble det iallefall (selv om jeg ikke kan si at rundetidene på Rudskogen automatisk ble så mye bedre). Bilen ble litt senket (det skyldes nok demperne), mer stabil generelt, krenget mindre i svingene, ble mer "beregnelig" og føltes mer som en "ny" bil.
Jeg synes ikke komforten ble dårlig (har kjørt med dem i 1/2 år), men noen postere på miata.net forumet har skrevet at polyforingen har en tendens til å føles harde når de har vært brukt en stund.
Jeg har en teori om at slitte foringer faktisk kan være farlige siden vridningskrefter på bakdekket kan gi toe out hvis foringen ikke klarer å holde dekket på plass, noe som kan føre til at bilen går rundt.