Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tenkte litt på å lage til noen egne frontlykter, PIAA har noen gode kjørelys.. Skifta ut di stygge runde lysa med disse feks, og gjort så låvedøra ikke går høyere opp: http://www.caraddons.com/Catalog/subpag ... hting9.htm
Mye arbeid tro??
Mvh
Marius
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
tror ikke det hadde vært noe stort problem. bruk patentbånd og glassfiber. kommer langt med det. har selv tenkt på å skaffe med noen lykter å prøve på, men nå har jeg fått et brukt lowprofilesett på hånda.
har også syslet rundt med tanken om å bygge noe selv.. synes to firkantige lykter er penere enn to runde, men ser for meg mye arbeid ja.. blir nok et lowpro kit på meg om ikke så lenge..
EspenSort92 wrote:patentbånd høres utrolig jalla ut....
og glassfiber på noe som skal tåle å sprette opp og ned??
forklar nærmere den ide'en...
Har ikke studert mekaismen på lykta, men sånn som jeg tenker det i hode mitt, så kan du spenne fast lykta med patentbånd eller lignende. gjerne lag braketter av noe annet som spenner fast lykta. Bruk glassfiber til å støpe ett slags cover eller hus til lykta. Glassfiber er veldig enkelt å jobbe med når du kan noe få triks og blir veldig sterkt om du legger noen lag. Etterpå kan du pusse ned og lakkere, Kan bli veldig pent. Funker i hodet mitt, men vanskelig å forklare med ord. Eneste jeg lurer litt på er det med mekanismen for å få lykte litt lengere ned. Er ikke sikker på hvordan det funker på lowprofilelyktene.. Du kan jo bruke den regulatoren som du får kjøpt på ebay:
friskus wrote:Eneste jeg lurer litt på er det med mekanismen for å få lykte litt lengere ned.
du må lage nye stag som er kortere, eller lage en skinne som staget kan vandre i....
mye kan gjøres med glassfiber ja (hvordan skal i så fall festene festes på diverse steder, de skal tross alt heves og senkes mange 100 ganger...)
tviler på at det blir noe lettere enn å bøye til noen metall-plater uansett...
Hvis du skal gjøre det, ville jeg kopiert funksjonen og oppbygningen til low-pro lyktene, og justert litt så de kommer i riktig høyde for de firkantede...
Du må lage deg ei "kasse" til å montere lyktene på. Noe lik den originale, bare lavere.. med gummidempere(klosser) som tar i mot i nedre og øvre posisjon..
Så må du lage deg nytt stag som vipper opp lykta. Og det stage må ha et langt hull, slik at når lykte vipper opp og stopper. Så må staget fortsatt gå litt til.
Tror nok ikke det er en helt umulig oppgave..
har du tilgang til riktig utstyr. Så kan du få et pent resultat.. (Hvis det blir noe pent med firkanta lykter da...)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive