Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er du sikker?
Mener det er et utropstegn på rød bakgrunn dersom det er for lite bremsevæske?
Mazda bruker i likhet med andre bilmerker ulik farge på symbolene, alt etter hvor alvorlig feilen er.
F.eks: gul bakgrunn kan bety lite spylervæske eller defekt ABS. Bilen kan brukes som normalt, men feilen må utbedres så snart som mulig.
Rødt varsellys er f.eks lavt oljetrykk eller for lite bræmsveske. Bilen må stanses og feilen utbedres umiddelbart.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
Er du sikker?
Mener det er et utropstegn på rød bakgrunn dersom det er for lite bremsevæske?
Mazda bruker i likhet med andre bilmerker ulik farge på symbolene, alt etter hvor alvorlig feilen er.
F.eks: gul bakgrunn kan bety lite spylervæske eller defekt ABS. Bilen kan brukes som normalt, men feilen må utbedres så snart som mulig.
Rødt varsellys er f.eks lavt oljetrykk eller for lite bræmsveske. Bilen må stanses og feilen utbedres umiddelbart.
Hadde for lite bremsevæske i beholderen i forbindelse med at at jeg luftet bremser engang, men det er så lenge siden at det er mulig jeg husker feil.
Kanskje det var parkeringsbrems-lampen som lyste da.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Glidepinnene som calipperen glir på ruster også, særlig bak.
En annen årsak til dårlige bremser og lang vandring på pedal kan være luft i bremsesystemet. Bremsevæske er hygroskopisk, dvs at den tar til seg fuktighet. Når gammel bremsevæske blir varm, kan den koke og det danner seg luft i bremsesystemet.
Dersom skivene dine er ok, ville jeg sjekket calipperene og skiftet bremsevæsken. Jeg har god tro på at det vil løse dine problem.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Stempelet i kaliperen virket fine gikk inn å ut fint samt gummi pakningen rundt stempelet også, skal skifte bremsevæske, å lufte de godt tenker jeg, vet ikke når det sist ble gjort. Så satser på det vil hjelpe