Jeg drømmer fortsatt om å kvitte meg med kostnadene som er forbundet med det å ha det fint på motorsykkel (dekk, forsikring, verditap osv...) kombinert med leilighetskjøp, og vurderer derfor å selge sykkelen og min trofaste '91 E30 316i og kjøpe meg en MX-5 denne våren.. den eneste MX-5'en jeg har kjørt er noen vinterturer i min mors forholdsvis nyervervede 93' Miata LE og jeg liker konseptet såpass godt at jeg egentlig har bestemt meg for at det må bli en "frisørbil" av et eller annet slag, men jeg klarer ikke bestemme meg for hva man MÅ ha av motor..... Hva slags erfaringer har dere som allerede har bestemt dere? Jeg tror ganske bestemt at det må bli en NB av et eller annet slag på meg, og 1,6 er helt klart det som virker greiest å få tak i her hjemme,men jeg er litt skeptisk til å velge den minste motoren hvis jeg har lyst på kjøreglede.... Hva mener dere som kjører 1,6NB?? Er det nok motor, eller bare frustrerende? Alternativet må bli å gamble på en 99AE fra tyskland.. er det verdt å betale såpass mye mere for en bil fra Tyskland man er usikker på km. stand, brukere for å få den "store" motoren, diffbrems, 6 gir, BILSTEIN understell osv..?? Noen som kjører 1,6 NB i Bærum som har lyst til å gi meg en 1,6 demo?
God helg fra Jon Anders!
Er 1,6 tilstrekkelig i en NB?
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Eg kjører en nb med 1,6, til å begynne med synest eg dette var kjedeligt, men etter litt sportslig kjøring og montering av effektanlegg og åpent filter så synest eg denne er løsnet litt, kjører også litt høyere bensintrykk, skal også montere ett headers 4-2-1 nå snart for å kanskje få enda litt, spørs hva du skal med bilen, den egner seg ikkje på bane tror eg, eg synest det er kos med 1,6 eg,
billig i drift og går greit nok, klarer 200 på speedoen, er kjapp til 160-170..

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Spørs vel hva du er vant til også...
Nå er vel MX5 litt lettere enn en E30, det vil du vel merke??
Om det er verd å betale litt ekstra for en 99AE, helt klart etter min mening...
Nå er vel MX5 litt lettere enn en E30, det vil du vel merke??
Om det er verd å betale litt ekstra for en 99AE, helt klart etter min mening...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Og skulle det bli for slapt så kan man jo kjøpe supercharger,
men tror eg ville gått for en 1,8 om eg skulle hatt en ny, men koser meg bra med den eg har, holder følge med masse biler,

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Re: Er 1,6 tilstrekkelig i en NB?
Hvis du har tid til å vente til April så tar jeg ut men 1.6 NB fra vinterlagring da. Motormessing er den helt original, men senket 40mm og 18" felger...JonA wrote:Noen som kjører 1,6 NB i Bærum som har lyst til å gi meg en 1,6 demo?
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-
- Status: Offline