Er 1,6 tilstrekkelig i en NB?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
JonA
500 RPM
500 RPM
Status: Offline

Er 1,6 tilstrekkelig i en NB?

Post by JonA »

Jeg drømmer fortsatt om å kvitte meg med kostnadene som er forbundet med det å ha det fint på motorsykkel (dekk, forsikring, verditap osv...) kombinert med leilighetskjøp, og vurderer derfor å selge sykkelen og min trofaste '91 E30 316i og kjøpe meg en MX-5 denne våren.. den eneste MX-5'en jeg har kjørt er noen vinterturer i min mors forholdsvis nyervervede 93' Miata LE og jeg liker konseptet såpass godt at jeg egentlig har bestemt meg for at det må bli en "frisørbil" av et eller annet slag, men jeg klarer ikke bestemme meg for hva man MÅ ha av motor..... Hva slags erfaringer har dere som allerede har bestemt dere? Jeg tror ganske bestemt at det må bli en NB av et eller annet slag på meg, og 1,6 er helt klart det som virker greiest å få tak i her hjemme,men jeg er litt skeptisk til å velge den minste motoren hvis jeg har lyst på kjøreglede.... Hva mener dere som kjører 1,6NB?? Er det nok motor, eller bare frustrerende? Alternativet må bli å gamble på en 99AE fra tyskland.. er det verdt å betale såpass mye mere for en bil fra Tyskland man er usikker på km. stand, brukere for å få den "store" motoren, diffbrems, 6 gir, BILSTEIN understell osv..?? Noen som kjører 1,6 NB i Bærum som har lyst til å gi meg en 1,6 demo?

God helg fra Jon Anders!
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Eg kjører en nb med 1,6, til å begynne med synest eg dette var kjedeligt, men etter litt sportslig kjøring og montering av effektanlegg og åpent filter så synest eg denne er løsnet litt, kjører også litt høyere bensintrykk, skal også montere ett headers 4-2-1 nå snart for å kanskje få enda litt, spørs hva du skal med bilen, den egner seg ikkje på bane tror eg, eg synest det er kos med 1,6 eg, :lol: billig i drift og går greit nok, klarer 200 på speedoen, er kjapp til 160-170..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

alt er relativt, spørs hva du er ute etter.. sportsbil og liker å kjøre litt aktivt så blir org 1.6 (spess om det er spnn 90 hester) frustrerende..
skal du bare ha cruisebil uten tak er motor uviktig...
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Spørs vel hva du er vant til også...
Nå er vel MX5 litt lettere enn en E30, det vil du vel merke??

Om det er verd å betale litt ekstra for en 99AE, helt klart etter min mening...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Og skulle det bli for slapt så kan man jo kjøpe supercharger, :lol: men tror eg ville gått for en 1,8 om eg skulle hatt en ny, men koser meg bra med den eg har, holder følge med masse biler,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
indahla
7200 RPM
7200 RPM

Re: Er 1,6 tilstrekkelig i en NB?

Post by indahla »

JonA wrote:Noen som kjører 1,6 NB i Bærum som har lyst til å gi meg en 1,6 demo?
Hvis du har tid til å vente til April så tar jeg ut men 1.6 NB fra vinterlagring da. Motormessing er den helt original, men senket 40mm og 18" felger...
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
HansBRG98

Post by HansBRG98 »

For meg har 1.6 alltid vært ensbetydende med morro, hatt den nå i 5 år. Men jeg cruiser da... :mrgreen: :wink: du kan få prøve min :!:
JonA
500 RPM
500 RPM

Post by JonA »

HansBRG98 wrote:For meg har 1.6 alltid vært ensbetydende med morro, hatt den nå i 5 år. Men jeg cruiser da... :mrgreen: :wink: du kan få prøve min :!:

Hei!

Ja takk! Jeg blir gjerne med på en liten prøvetur :D Si i fra når det passer.. Kanskje en dag med tørre veier?

Ha en bra dag!

Jon A
Post Reply