Stereo
Moderator: Styremedlemmer
Stereo
Har nettopp kjøpt Miata 1,6 -93 modell. Ser at det står "amerikansk" anlegg i bilen. Dårlig radio og kassettspiller. Usikker på om den dårlige lyden også skyldes høyttalerne (i dørene). Er det noen som har gode tips til hva som bør gjøres. 

Kjenner ikke så godt til hva som står i Miata-utgaven, men tipper høyttalerene i dørene er noenlunde like de som står i MX5'en. De orginale er helt elendige, og man får enorm forbedring ved å bare bytte de ut med noen skikkelige...
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Miata har vel disse høytalerne i nakkestøtta, noe som eg mislikte i min miata og koblet de ut, eg koblet heller opp høytalere i hattehylla noe som gir masse lyd,, men mange som går for de originale i nakkestøtten..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Oddi395
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 395
- Status: Offline
Re: Stereo
Petter wrote:Har nettopp kjøpt Miata 1,6 -93 modell. Ser at det står "amerikansk" anlegg i bilen. Dårlig radio og kassettspiller. Usikker på om den dårlige lyden også skyldes høyttalerne (i dørene). Er det noen som har gode tips til hva som bør gjøres.
Hei
Jeg er ikke noen spesiell utstyrsfreak mht stereoanlegg i bilen, men mitt råd er- bytt ut hele greia!
Du finner mange gode ideer her: http://www.miata.net/products/audio/
Selv har jeg byttet til Clarion Radio/MP3 spiller. Sidehøyttalerne er MB Quart, og det er også tweeterne i A og B stolpene. Høyttalerne i nakkestøttene byttet jeg ut med 4 Clearwaterhøyttalere som jeg kjøpte på internett fra USA.
Jeg er godt fornøyd med anlegget mitt