er dette bare lureri ?
Moderator: Styremedlemmer
- fatlaces
- 4200 RPM
- Posts: 436
- Joined: 08 Feb 2005, 01:00
- Location: Sarpsborg
- Contact:
- Status: Offline
er dette bare lureri ?
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Men er det egentlig noen av oss som kan uttale oss, er vel ingen som sitter med tester på dette, får man luften til å rotere så får man kanskje skrudd inn mer luft, i allefall med vann på flaske, prøv å tøm ut en flaske med vann, også prøver dere å få dere vannet til å rotere på neste test.da vil dere se store forskjeller, men eg sier ikkje at det virker, men eg kunne tenkt meg å prøve eg, kanskje eg kunne fått litt supercharger lud om ikkje annet. 

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
LOL
Den flasketeorien har jeg hørt før.
Flaskeeffekten kommer av at vannet kan ikke forlate flasken uten at volumet erstattes med luft (eller noe annet ). Når man "virvler" ut vannet vil det bli en åpning i midten av virvelen ved flaskeåpningen som gjør at luft kan suges inn mens vannet går ut.
Gjør man det samme på en flaske uten bunn (?) vil ikke virvelen ha noe å si da vakumet utlignes uten å måtte gå igjennom flasketuten.
Den dingsen over er ikke noe annet enn en restriktor. Sist jeg sjekket så er det slike ting man ønsker å kvitte seg med for å få unngå trykkfall på innsugsiden
Tenk at noen tjener penger på dette...
For 1000 spenn burden man i det minste fått med en +20 hp eBay chip og en +15 hp "bensinmolekylutretter" clamp for å ha på bensinslange
Den flasketeorien har jeg hørt før.
Flaskeeffekten kommer av at vannet kan ikke forlate flasken uten at volumet erstattes med luft (eller noe annet ). Når man "virvler" ut vannet vil det bli en åpning i midten av virvelen ved flaskeåpningen som gjør at luft kan suges inn mens vannet går ut.
Gjør man det samme på en flaske uten bunn (?) vil ikke virvelen ha noe å si da vakumet utlignes uten å måtte gå igjennom flasketuten.
Den dingsen over er ikke noe annet enn en restriktor. Sist jeg sjekket så er det slike ting man ønsker å kvitte seg med for å få unngå trykkfall på innsugsiden

Tenk at noen tjener penger på dette...
For 1000 spenn burden man i det minste fått med en +20 hp eBay chip og en +15 hp "bensinmolekylutretter" clamp for å ha på bensinslange

En trenger bare bruke ren "common sense" for å skjønne at det derre bare er tull...
En helt originale 1.6 l. Miata/MX-5 motor suger 5040 liter luft i minuttet ved 7200 omdreininger. Nå har riktignok den originale luftmengdemåleren en begrensning på 4674 liter luft i minuttet, så allerede der er det en liten restriktor. (Det er derfor en ofte klarer å hente ut opp mot 5 HK på fullt turtall hvis en skifter til RX-7 lmm).
All denne luften må dermed ikke bare bli sugd inn gjennom luftfilter, lmm og inn i motoren, men også gå gjennom den viften, og liksom skape en energi der som skal forsterke dette... Det er jo nesten som en evighetsmaskin....
Nei, som Arild sier... denne vil fungere mer som en restriktor enn den vil gjøre noen som helst nytte for seg...
En helt originale 1.6 l. Miata/MX-5 motor suger 5040 liter luft i minuttet ved 7200 omdreininger. Nå har riktignok den originale luftmengdemåleren en begrensning på 4674 liter luft i minuttet, så allerede der er det en liten restriktor. (Det er derfor en ofte klarer å hente ut opp mot 5 HK på fullt turtall hvis en skifter til RX-7 lmm).
All denne luften må dermed ikke bare bli sugd inn gjennom luftfilter, lmm og inn i motoren, men også gå gjennom den viften, og liksom skape en energi der som skal forsterke dette... Det er jo nesten som en evighetsmaskin....

Nei, som Arild sier... denne vil fungere mer som en restriktor enn den vil gjøre noen som helst nytte for seg...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Hehe ja kjenner til dette fra tidligere budrunder på qxl,Vidar wrote:Jeg skrev inn et kritisk spørsmål, det ble sletta..

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Hmmm kan vi ikkje få han til å vise dyne papirer da,
han hadde jo testet dette på 3 biler med bra resultat, vi på klubben kunne vel fått prøvd en å sett, så kan vi komme med tilbakemelding,,,

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..