Har noen skiftet foringer i oppheng for diffen ?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Har noen skiftet foringer i oppheng for diffen ?

Post by arildh »

Som subject sier.
Har noen skiftet foringene som diffen henger i ?
Og HVORDAN fikk dere i så fall ut foringene ?

Jeg slet i 3 timer i går med alt jeg hadde av verktøy og fikk ikke rikket de f****** foringene en mm.
Hele diffen er ute så jeg har god plass til å hamre i vei men det hjelper lite når de sitter som sveiset. Jeg prøvde også å borre de ut uten noe snev av hell.

!@##&%%!!!!
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
JonA
500 RPM
500 RPM

Post by JonA »

Hvis det er vanlige foringer med en stålring ytterst og gummi som er vulket til denne med et senter av stål går det an å svi ut gummien med en skjærebrenner e.l. for så å skjære over den ytterste ringen med stikksag/baufil. Da burde den gi seg.. :?: :)

Jon A
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

Den metoden har jeg også vært borti. Skjær den opp og bank ut med en pipe. Pleier jo å bli litt mindre press utover da.
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Jepps kjenner til denne metoden selv,, men ikkje gjør det i kjelleren som eg gjorde, :lol: burde gå som en lek da,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Takk for tipsene!

Det er orginale foringer som sitter i og hvis de er likt oppbygd som MS foringen som skal inn så er den allerede delt i 2 halvdeler. Da må i så fall disse være kilt mot hverandre veldig stramt da jeg har fjernet det meste av gummien og prøvd å vrenge stålkappen innover.
Jeg får prøve litt mer i kveld med å kappe av den kanten med vinkelsliper for så å dele ringen med baufil opp i stykker.

Jeg kan ikke skjønne og begripe hvordan folk får til dette uten å ta ut hele diffen (PFF og mellomaksling på) hvis de sitter like godt som mine gjør.
.
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Da var de ute. Både kanten over og selve stålet rundt pakningen måtte kuttes før jeg fikk slått de ut med vold.
Nå gjenstår det bare å få presset inn de nye.
Må vel finne på noe lurt da de ikke var villige til å spasere inn av seg selv merket jeg.
.
alr
1000 RPM
1000 RPM

Post by alr »

Et triks hvis det ikke er plass til å bruke skrustikka er å tre foringen på en bolt som går gjennom hullet foringen skal inn i, og så skru på en mutter som presser foringen inn i hullet. Bolten må selvsagt holdes fast i andre siden av hullet foringen skal inn i med en stor skive e.l.
Post Reply