montering av headers.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

montering av headers.

Post by Mazdafreaks »

Hei dukket opp ett problem ved montering av headers, på oem grenrøret er det er rør som går fra bakerste utblås til under innsuget, kan eg ta dette vekk eller må eg lage en stuss på det nye grenrøret som ikkje hadde dette,hva betydning har dette røret..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
JonA
500 RPM
500 RPM

Post by JonA »

Hvis røret går via en ventil av et eller annet slag før det går inn i innsuget er røret der for å resirkulere eksosgass (EGR). Dette gjøres for å senke forbrenningstemperaturen og dermed få lavere andel NOx i eksosen. På nye biler er det systemer som overvåker mengden eksos som resirkuleres, og disse tenner en lampe i instrumentet hvis den forskrevne mengden overskrides eller underskrides.

Du kan forsøke å blokkere stussen som går inn på innsuget etter du har montert grenrøret og se om du får en lampe som indikerer feil på avgass under kjøring.

:)
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

Kunne vært greit bare med enkel feilsøking å prøve uten det røret med originalrøra før du begynte. Hvis du ikke har begynt da..
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Headers er på nå. og gav f i dette røret. nå henger det bare her, merket ingen forskjell så da letter eg bilen for ett rør. bilen fikk endelig en råere lyd, men kan da også vera pga katta er flyttet til kjelleren foreløpig. blir custom eksos hele veien men var tom for rører, nå er det halveis custom trenger å bytte siste svei over akselen til 2,5" må også skjøte ledningene til lambda som eg tar i morgen..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

2,5" er tøft og voksent. Hvis du har mulighet, så hadde en film med lyd vært genialt. Ønsker meg 2,5" til min, når jeg får nok deler til å bygge den.
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Ja men blir det mer lyd med 2,5" kontra 2,0" da, er vel demperne dette kommer an på. men nå er det i allefall skikkelig snerten lyd, men ikkje for mye heller,
Post Reply