Haltech F5

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Haltech F5

Post by Sladd »

Hei,

Er det noen som har prøvd den her sammen med turbo mod på mx5/miata?
http://www.haltech.com.au/f5.htm

Har forresten fått montert på erstatningsrør for kat. nå. Merka ikke den helt store forskjellen.

Mvh
Thomas
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Er vel lettere å montere en miata link ecu da, www.flyingmiata.com
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Hvis du sier litt om hvordan oppsettet på bilen er nå og hva du eventuelt har planer for så hjelper jo det litt. Prisen på haltech f5 i norge er 4400.
Det er hvertfall hva jeg kan skaffe..

Også må du jo ha noe til å stille tenningen med, det ville hvertfall jeg ha valgt hvis jeg skulle hatt tileggsprut til turbomiata. Haltech er jo kjent for å veldig bra men trenger du det virkelig?

Link ECU eller E-Manage burde dekke det meste og det er prøvd, det er mange som sitter inne med kunnskap om det og det er ikke så vanskelig ;)
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

Jeg hadde ikke tenkt å bruke 10000 på en link ecu i første omgang.

Det jeg hadde tenkt til å gjøre var å montere turbo, ic, dumpventil? haltech f5 med ekstra dyse.
Planen er å få til rundt 150-170hk, men mye vil ha mer osv.. hehe

Hvorfor må jeg kunne justere tenning når jeg skal bruke tileggsprut?
Har tenkt til å bruke denne slik at den gir extra bensin når det er nødvendig sammen med de orginale dysene, vil ikke dette fungere?

Takk for svar.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Funker sikkert greit dette for å gi mer bensin, men av erfaring så er det tenningen som er viktigst å få justert, bensin klarer man ofte med justerbar bens trykksregulator, men kjører man med feil tenning så kommer man ikkje langt,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Skal du hente ut mye hester på MX5 så må du nok kjøpe deg ny diff først.. Eller så tar det ei stund, så MÅ du kjøpe deg 1,8L diff..

Vil nok venta litt og kjøpt en FM link..

Jeg bruker justerbar bensintrykk regulator (Fulgte med kompressor kittet) til og bipes tenningsretarder på kompressoren min.. Men det blir nok FM link til sommern..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply