Problemet med rust er at det er som en kreftsulst.
Får du ikke bort absolutt alt kommer det snart tilbake. Det holder i et pat tre år. En bil som får slike problemer er i praksis dødsdømt desverre. En ting kan man være sikker på, er det rust i kanalene så er det rust andre steder også.
Dette høres kanskje pessimistisk ut, men skal man få bukt med det, må alt strippes og sannblåses, selv da er det vanskelig å komme til alle steder.
Rust i kanaler
Moderator: Styremedlemmer
Mye av bilen er byttet ut nettopp p.g.a. rust. Dette var også noe av grunnen til at jeg hadde den til lakkering. Heldigvis for meg hadde han som lakka bilen min vett nok til å informere meg om problemet.
Jeg ringte mazda i dag og fikk en "litt" hyggelig beskjed til tross for prisen på 3680 kr for 2 kanaler. Det var ikke noe problem å skaffe byttedeler til kanalene. Det som er utfordring nå, blir å skaffe litt av bakskjermen, dvs, ikke hele mm. jeg ikke får den /de billige (noen som har, skrik ut nå). En ny skjerm koster 4000 kr hos mazda, og det er jeg ikke interessert i å betale. Blir fort fattig lus av å eie en mazda har jeg skjønt, spesielt hvis du ikke har gjort jobben før du la penga på bordet.
Jeg ringte mazda i dag og fikk en "litt" hyggelig beskjed til tross for prisen på 3680 kr for 2 kanaler. Det var ikke noe problem å skaffe byttedeler til kanalene. Det som er utfordring nå, blir å skaffe litt av bakskjermen, dvs, ikke hele mm. jeg ikke får den /de billige (noen som har, skrik ut nå). En ny skjerm koster 4000 kr hos mazda, og det er jeg ikke interessert i å betale. Blir fort fattig lus av å eie en mazda har jeg skjønt, spesielt hvis du ikke har gjort jobben før du la penga på bordet.
Mvh
Rune Gustafsson
----------------------
Rød Mazda MX-5, 90mod,1.6l
Medl.nr. 539
Rune Gustafsson
----------------------
Rød Mazda MX-5, 90mod,1.6l
Medl.nr. 539