Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er endelig i gang med å skifte veiv, er jo kun et halvt år siden den røk Når jeg først har motor ute tenkte jeg å ta ut AC'en og. det er ikke gass på den, og er usikker på om pumpa virker. -Koster jo en del å fylle også.
Lurer bare på om dere som har AC bruker denne ofte?
-Hva skal man egentlig med AC i en cabriolet?
Får jo råd til et Momo Championratt til prisen det koster å fylle gass....
PS. takk til glaibilenmin for fin veiv. Fikk kontrollmålt og polert den hos Nilsen Motor (650kr ) hvor den fikk topp karakterer!
[quote=Lurer bare på om dere som har AC bruker denne ofte?
-Hva skal man egentlig med AC i en cabriolet?[/quote]
Jeg bruker AC daglig fordi jeg kjører bilen på helårsbasis. Den holder rutene frie for dugg, både når det er fuktig og når det er kaldt ute. Ville ikke vært foruten. Jeg får ikke det samme resultatet med å bruke varmeapparatet...
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014 Miataen
Savner heller ikke AC.. har vel skjedd at jeg har følt behovet noen få ganger, men hadde jeg hatt AC i bilen ville jeg nok sørget for at den virket i stedet for å fjerne den..
For det er som med mye annet, du har ikke behovet hvis du ikke har det tilgjengelig...
(som med fjernkontroller, sentrallås, cruise control osv..)
om du har bruk for den heller ikke er vel litt vanskelig å si.. om du er vant å ikke å ac så trenger du det nok ikke heller.. tror jeg ville ha fikset det siden en bil med ac som oftest har høyere verdi ved et eventuelt salg..
Husk at hvis du har det gamle type AC systemet med R12 gass(mener det var det den het) så får du nok ikke fyllt opp igjen da den ikke lenger er lov å bruke. Den nye gassen heter R134a og er ikke kompitabel med den gamle gassen.
Brutter fjernet AC'n på sin 91 miata siden systemet ikke virket lenger.
Ville nok heller benyttet muligheten til å lette bilen med noen få kilo enn å prøve å få tak i gamle R12 gassen.
_mx5_Rune_ wrote:mener at man får tak i erstatningsgass til r12 i usa..
men husker ikke hvilket firma det var så da er det jo liten vits..
Det finnes erstatningsgass i Norge også. Så om du bestemmer deg for og beholde AC så er det mulig.
Morten
Må vel bytte tørka først..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
_mx5_Rune_ wrote:mener at man får tak i erstatningsgass til r12 i usa..
men husker ikke hvilket firma det var så da er det jo liten vits..
Det finnes erstatningsgass i Norge også. Så om du bestemmer deg for og beholde AC så er det mulig.
Morten
Må vel bytte tørka først..
Du MÅ ikke, filteret byttes som regel ved konvertering til annen gass.
Om det ikke har kommet store mengder urenheter i systemet så er det ikke nødvendig ved bruk av erstatningsgass/dropp-inn medie R401.
Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
Jeg bestemte meg selv for å fylle på ac. Jeg hadde den inne tidligere, men verkstedet hadde bare ny type gass så ble ikke noe av der, men skal ta det litt nærmere sommeren. Finnes vist nok mange som tar den gamle gassen enda. De jeg var hos hadde bytta måneden før og kasta den gamle ac apparatet.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition