Fattigmanns-Dyno?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Hmm, det hadde vært kult å testet denne på en helt org 1.8 NA. De skal gi temmelig nøyaktig 100HK på bakhjulene.
72 på en 90 hk høres ut til å stemme bra.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

biXen wrote:Hva greier du 0-100 på da? Så litt stilig ut den dingsen, men er vel ikke så mye poeng med nokså original bil.
Det er veldig lurt når jeg skal GJØRE noe med min originale bil. Jeg stoler ikke på hverken "ass-dyno" eller "god-lyd" for å vurdere hestekrefter :lol: . Jeg vil ha BEVIS!

Så nå er det bare å brette opp armene og åpne lommeboka for å øke fra de sure 72 hestene til et sted rundt 120 eller noe sånt.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Nei jeg vet du skulle det, snakket om i mitt tilfelle :) Men jeg er nysgjerrig på 0-100 på min, fordi den virker mye sprekere enn den burde være :P Men hvorfor i hule leverte de noen med 90HK, det forstår jeg lite av. Hva skal du gjøre med den da?
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

biXen wrote:Nei jeg vet du skulle det, snakket om i mitt tilfelle :) Men jeg er nysgjerrig på 0-100 på min, fordi den virker mye sprekere enn den burde være :P Men hvorfor i hule leverte de noen med 90HK, det forstår jeg lite av. Hva skal du gjøre med den da?
0-100 best hitttil 11.108 s

90 HK ble levert pga lavere HK-avgift i Europa.

Hva jeg skal gjøre? Har fått mange gode råd her på forumet, og sett mye på miata.net. Lurer på om jeg skal åpne et "prosjekt " her på forumet hvor jeg skriver inn alt det jeg lærer etterhvert - en slags "rapport fra en klønete amatør". Jeg er ganske grønn, nemlig.
Tenker på tenning, ECU, kammer, turbo/kompressor i den rekkefølgen. I tillegg til kjørelys, veltebøyle, og annet som ikke har med motoren å gjøre.

EDIT: Legger inn screenshots...
Image
Image
Last edited by BaktusBror on 04 Apr 2006, 12:42, edited 1 time in total.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Hva er 90 hestern oppgitt til på 0-100 orginalt ? 11 sek høres tregt ut.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

arildh wrote:Hva er 90 hestern oppgitt til på 0-100 orginalt ? 11 sek høres tregt ut.
Ja det syntes jeg også. min gamle 1.5 civic på 90 hk klarte jo under 10.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

friskus wrote:
arildh wrote:Hva er 90 hestern oppgitt til på 0-100 orginalt ? 11 sek høres tregt ut.
Ja det syntes jeg også. min gamle 1.5 civic på 90 hk klarte jo under 10.
Ja, er det ikke begredelig hvor sløv den 90-hestern er? Hva mener dere bør være riktig 0-100 da folkens?

En ting jeg fant ut da jeg veide bilen på veistasjonen på Sem: vekta med full tank, reservehjul og meg selv kom på 1110 kilo! Siden jeg ikke har lagt på meg noe særlig (veier 70 kilo) så lurer jeg på hvor de ekstra kiloene kommer fra?
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hmm, så min skal gå på 9,7 , må teste det snart. Ikke særlig mye sprekere 1,8l versjonen. Tar gjerne en original med luftfilterkitet da.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Det som er litt rart er at nb 1,6 har 110 hk i europa og 125 i japan, noen som vet hva som er forskjellen, hadde eg fått disse extra 15 hk ut så hadde det hjelpt bra,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

Stilig. Var det bare å plugge saken inn i sigarettenneren?

Hvordan fikk du det over på pcen?
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

StianOppistov wrote:Det som er litt rart er at nb 1,6 har 110 hk i europa og 125 i japan, noen som vet hva som er forskjellen, hadde eg fått disse extra 15 hk ut så hadde det hjelpt bra,
har hørt at forskjellen ligger i at 1hk i japan ikke er det samme som 1hk her i norge, men dette er ikke noe jeg er sikker på..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

biXen wrote:Hmm, så min skal gå på 9,7 , må teste det snart. Ikke særlig mye sprekere 1,8l versjonen. Tar gjerne en original med luftfilterkitet da.
:?: Må vel mer enn et luftfilterkit til.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

steffen wrote:Stilig. Var det bare å plugge saken inn i sigarettenneren?

Hvordan fikk du det over på pcen?
Ja, rett i tenneren, ikkenoe mer koplinger. Seriekabel til PC'en (115kB).
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

_mx5_Rune_ wrote:
StianOppistov wrote:Det som er litt rart er at nb 1,6 har 110 hk i europa og 125 i japan, noen som vet hva som er forskjellen, hadde eg fått disse extra 15 hk ut så hadde det hjelpt bra,
har hørt at forskjellen ligger i at 1hk i japan ikke er det samme som 1hk her i norge, men dette er ikke noe jeg er sikker på..
Nei men om man ser på kw så er den annerledes også, en kw er da en kw, :lol: kan det vera de kjører på en bedre bensinkvalitet, men tror ikkje det er umulig eg har 125 hk selv nå, bilen går faktisk meget bra etter mine alle mods, men kunne da tenkt meg å fått ut mer, merker bilen går bedre med litt fetere blanding, lurer på om eg skal sette opp trykket litt, merker når den er kald og air fuel meteret mitt viser feit så drar den mye bedre kjappere opp i turtall, ikkje at eg tyner den på kald men merkes at det er mer power.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply