Stor avstemning på mazda klubben,
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Stor avstemning på mazda klubben,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Hehe... Nå vingler du fælt her
Behold bilen og sleng inn kompressor. Tenk å overraske de som undervurderer frisørbilen din..!

Behold bilen og sleng inn kompressor. Tenk å overraske de som undervurderer frisørbilen din..!
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Det er faktisk ganske morsomt...motorhead wrote:Behold bilen og sleng inn kompressor. Tenk å overraske de som undervurderer frisørbilen din..!
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- tness
- 6500 RPM
- Posts: 858
- Joined: 30 Sep 2003, 02:00
- Location: Alt for Rognan
- Contact:
- Status: Offline
Hadde ikke du kompressor i bilen?
Mye vingling her.
Jeg synes du skulle selge bilen, og starte på et nytt prosjekt.
RX7 er jo en genial oppgradering
Mye vingling her.
Jeg synes du skulle selge bilen, og starte på et nytt prosjekt.
RX7 er jo en genial oppgradering
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
RX7 FD Er den ultimate Mazda'n på mange måter.
Det er jo fra RX7 MX-5 folket plukker deler når effekten kryper over smertegrensen.
Hele jobben er jo gjort på en FD: Bremser, diff, girkasse, effekt, tak (!), hjul og den ser mildt sagt j****g bra ut.
Det som hindrer meg i å gå den veien er motoren.
Jeg har ingen erfaring med wankel whatsoever annet enn at jeg har sett litt for mange biler stående med havarert motor i depoet på Rudskogen og i garasjer rundt om.
Et annet poeng som blir mer og mer gjeldende er at det skal mye til å få den til å gå på under litern uansett kjøring (sa en jeg snakket med på Japsetreffet som hadde en orginal FD).
Det ultimate hadde vært en MX7: RX7 FD3 med MZR 2.3 turbo motor

Det er jo fra RX7 MX-5 folket plukker deler når effekten kryper over smertegrensen.
Hele jobben er jo gjort på en FD: Bremser, diff, girkasse, effekt, tak (!), hjul og den ser mildt sagt j****g bra ut.
Det som hindrer meg i å gå den veien er motoren.
Jeg har ingen erfaring med wankel whatsoever annet enn at jeg har sett litt for mange biler stående med havarert motor i depoet på Rudskogen og i garasjer rundt om.
Et annet poeng som blir mer og mer gjeldende er at det skal mye til å få den til å gå på under litern uansett kjøring (sa en jeg snakket med på Japsetreffet som hadde en orginal FD).
Det ultimate hadde vært en MX7: RX7 FD3 med MZR 2.3 turbo motor

- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Er også dette med wankel som bekymrer meg, er en av grunnene eg er usikker, pga mx5 er den ultimate leketøy, da den er billig i drift, driftssikker billig å forsikre, og selvfølgelig cab og man kan bruke denne hele året, men rx7 er liksom det mazda har gitt alt på, men har noen bivirkninger som dårlig motor osv, men eg vurderte en stund å importere en og slenge en mx5 motor oppi der, kommer nok til å importere en uansett om eg beholder eller ikkje, men da bruke litt tid til å modde, og eventuell en miata motor med fm turbokit eller presse og en link, har lyst å ha begge deler men da må eg spare,
en rx7 fra japan i grade 4 kommer på 50000 til landet,

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Jeg betaler 1092,- for min FD, og det er del-kasko med 5.000 km kjørelengde og 70% bonus. Men siden det er en uregistrert bil (løpsbil), så kom det på ca 2.000,- til hvis den skulle registreres.StianOppistov wrote:Er også dette med wankel som bekymrer meg, er en av grunnene eg er usikker, pga mx5 er den ultimate leketøy, da den er billig i drift, driftssikker billig å forsikre, og selvfølgelig cab og man kan bruke denne hele året, men rx7 er liksom det mazda har gitt alt på, men har noen bivirkninger som dårlig motor osv, men eg vurderte en stund å importere en og slenge en mx5 motor oppi der, kommer nok til å importere en uansett om eg beholder eller ikkje, men da bruke litt tid til å modde, og eventuell en miata motor med fm turbokit eller presse og en link, har lyst å ha begge deler men da må eg spare,en rx7 fra japan i grade 4 kommer på 50000 til landet,
Motor dårlig? Ja og nei. Det kommer an på om du tar vare på den, og om/hvordan du trimmer. En bekjent av meg som kjører løp med 1. gen RX-7 kjører hele sesongen uten problemer, men de tar opp motoren hver høst for å se over den. Det er riktignok en 13B periferiport N/A motor på ca ~300 hk, ved 8500 o/min, men den er ordentlig bygd og vedlikeholdes nøye. Se mer her.
Min motor:
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Du som har begge deler, kan du fortelle fordeler og ulemper med de begge, eg må ha en bil eg kan stole på, kanskje eg burde beholdt mxen og spart opp til en rx7, kan klare dette ut over året, i fjor brukte eg over 100k på deler til biler, så sparer eg det eg klarer så kan eg i løpet av året klare å få begge deler, og ett siste spørsmål, måtte du velge en av de, hvilken bil ville du beholdt, tenker da på bruksbil, eg får ofte innfall og tar meg lengre turer, og grisekjøring er eg blitt avvent etter eg fikk en dame som ikkje synest dette er kult, 

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
For meg personlig, så er valget enkelt. RX-7'en er for bane, MX-5'en er for alt annet (Untatt søppelkjøring, der bruker jeg Peugeot Expert'en jeg har...
)
Men med 2 reg biler, så hadde valget vært vanskelig. Har du en std RX, så er det ikke no problem, så lenge bilen er godt vedlikeholdt. Selvfølgelig har motorene begrenset levetid, men det er det endel ting som spiller inn på, spes eier/bruker. Den er selvfølgelig tørst, men det finnes biler som er like tørste, men som ikke er så morsom å kjøre. Bakdelen med den, er at mange ikke kan/tør skru på motoren selv. Resten av bilen er som å skru på en MX. Så det kan være litt vanskelig å finne tak i noen som er villig til å gjøre en motorjobb "billig". Selve delene for en komplett motoroverhaling ligger på $1435,- ca 9.500, pluss mva og frakt. Og jobben er ikke så sinnsyk som det kan høres ut som, det er bare å ta seg god tid, og ikke stresse.
Det som er bra med MX'en, er at den starter og går. Blir det noe feil med den, så er det relativt enkelt å få hjelp med den. Det er en morsom bil å kjøre, og det er vel ikke noen biler i samme prisklasse som har tilsvarende kjøreegenskaper. Og så er det jo det med at man kan felle ned taket, da. Greit på en solskinnsdag, å kunne lufte håret.(Som man nesten ikke har.
) Og så tror jeg MX'en er hakket bedre på vinterføre, selv om jeg ikke har prøvd RX'en der enda, og kommer vel ikke til å gjøre det heller.
Så det er valgets kvaler, egentlig. Men for helårsmorro med bare en bil, ville det nok blitt MX-5/Miata.
For max fun på sommeren, ville det blitt RX-7.
Men jeg har begge deler...
så jeg trenger ikke velge!

Men med 2 reg biler, så hadde valget vært vanskelig. Har du en std RX, så er det ikke no problem, så lenge bilen er godt vedlikeholdt. Selvfølgelig har motorene begrenset levetid, men det er det endel ting som spiller inn på, spes eier/bruker. Den er selvfølgelig tørst, men det finnes biler som er like tørste, men som ikke er så morsom å kjøre. Bakdelen med den, er at mange ikke kan/tør skru på motoren selv. Resten av bilen er som å skru på en MX. Så det kan være litt vanskelig å finne tak i noen som er villig til å gjøre en motorjobb "billig". Selve delene for en komplett motoroverhaling ligger på $1435,- ca 9.500, pluss mva og frakt. Og jobben er ikke så sinnsyk som det kan høres ut som, det er bare å ta seg god tid, og ikke stresse.
Det som er bra med MX'en, er at den starter og går. Blir det noe feil med den, så er det relativt enkelt å få hjelp med den. Det er en morsom bil å kjøre, og det er vel ikke noen biler i samme prisklasse som har tilsvarende kjøreegenskaper. Og så er det jo det med at man kan felle ned taket, da. Greit på en solskinnsdag, å kunne lufte håret.(Som man nesten ikke har.

Så det er valgets kvaler, egentlig. Men for helårsmorro med bare en bil, ville det nok blitt MX-5/Miata.
For max fun på sommeren, ville det blitt RX-7.
Men jeg har begge deler...

C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Hehe har funnet meg en gen 2 rx7 som eg får billig, lurer på om eg skal mekke på den, og ha en hobby, da får eg begge deler liksom eg også, tror eg vil savne mxen, men skulle gjerne vert med på en tur med rx7 for å se hva det er,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.