Er det noen som faktisk har montert en sparco sprint bøtte stol uten å bruke org. ramme??? Tenker da på å få den stolen nærmest mulig gulvet, men det er jo så og si klin umulig virker det som. Uten glide ramma kommer jeg ikke til å skru når jeghar stolen i den stillingen jeg må ha stolen i.
Hadde satt pris på noen gode tips/erfaringer til monteringen.
Sparco stol i NA... (hjelp)
Moderator: Styremedlemmer
Min erfaring er at du slipper bråk dersom du bruker orginalramma. Hvis du bytter til en annen ramme f.eks så må den godkjennes. Ringte til vegvesenet og sjekka. Stilles heller ingen krav til godkjenning på stolen med mindre setebeltet er festa i selve stolen. Vet ikke helt hvordan det blir dersom du tenker å fjerne hele ramma og bolte stolen rett i gulvet.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
Fordi jeg er høyere enn deg... Med org. stol måtte jeg krøke meg skikkelig for å ikke subbe for mye med hjelmen, og med sparco stolen kommer jeg fortsatt til å subbe litt hvis jeg bruker org. ramme, men da vil jeg kunne sitte mer normalt.arildh wrote:Hvorfor ikke bruke orginal ramme ?.
Skal ta med noe krafig flatjern fra jobben i dag, så får vi se om ikke jeg finner en mellomting av ramme og "rett på gulvet" montering. Prøve å ta noen bilder også.
t_huseby ---> Redrider
Da er stolen endelig montert. Det gikk med en del banning og irritasjon, men fikk til slutt skrudd den fast.
Fikk bøyd og banket til noen braketter som ikke ser så pene ut, men de funker i allefall.
Nå er det ca 2cm klaring mellom stumpen min og gulvet, og med hjelm på hode ble det en god finger tykkelse med klaring til taket.

Fikk bøyd og banket til noen braketter som ikke ser så pene ut, men de funker i allefall.
Nå er det ca 2cm klaring mellom stumpen min og gulvet, og med hjelm på hode ble det en god finger tykkelse med klaring til taket.
t_huseby ---> Redrider
- tness
- 6500 RPM
- Status: Offline
Hvordan er det å kjøre langt med disse stolene?
Kunne tenkt meg en ny fører stol, siden jeg synes det er litt dårlig lår/side støtte på min NB.
Kunne tenkt meg en ny fører stol, siden jeg synes det er litt dårlig lår/side støtte på min NB.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Er selv litt spendt på hvordan "komforten" er i disse stolene på lengre turer. Det finner jeg for håpentligvis ut til fredagen for da skal jeg på rudskogen en tur. Stolen er montert slik at ryggen er noe rettere enn hva jeg pleide å ha på org. stol. Må jo rekke frem til rattet uten å måtte strekke ut alrmene for mye... 

t_huseby ---> Redrider