Autoglym er jo absolutt dugane, mente vel mer at det var forskjell på Biltema og Meguiars

(nå kan biltema også være ok i mange tilfeller, problemet er at man vet jo aldri)
Clay er clay, leirelignende ball. Før du polerer og vokser første gang på lenge, eller etter en vinter bilen har vært ute, så er clay bra for å få vekk asfalt og veirester, forurensning osv. som sitter i lakken selv etter vask. Neppe et behov for alle, men ALLE jeg har sett har prøvd det skryter uhemmet om at det får frem lakken slik de aldri har sett, dermed tror jeg det er en veldig god ide FØR man vokser
Prosedyren er å ha en spray med noe stoff du bruker til clayen for å holde det fuktig, i tillegg kan du la være å tørke bilen og vaske den rett før. Så jobber du på små punkter, sprayer væsken på bilen og drar leiren over. Sjekker nøye at det ikke er urenheter i leiren, da ruller du den til en ball og så flat igjen slik at overflaten blir ren. Jeg har en mistanke om at mange kunne sluppet unna med en claying og pre-voks og voksing, istedet for å polere med allslags stoffer de ikke vet hva er.
Som svar på spørsmålet så tror jeg autoglym har claybar, men er ikke så sikker på om mx5parts.co.uk har den. Men de selger autoglym andre plasser i Norge også, en kikk på gule sider lokalt kan nok hjelpe