Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg ble klokket til flere runder på 1.09 på Rudskogen i går av t_huseby.
Da er målet mitt nådd for 2006
Bilen fungerte perfekt. Jeg så på dataloggen når jeg kom hjem at trykket lå på ca. 0.7 og krøp opp til 0.77-78 på slutten av langstrekket.
Jeg er utrolig imponert av både dekk og bremser på bilen min nå.
Uten å skryte så alt for mye så var det bare en Porche 911 GT3 RS til ørten millioner som kjørte raskere.
Jeg kjørte likt på langsletta mot en BMW M5 fra 90 tallet men bremset forbi på slutten.
Nå trenger jeg bare litt bedre kjøling så kan jeg øke trykket til 1. bar Da håper jeg på 1.08.
Får si det igjen..."jævli bra kjørt, Arildh." Men jeg tror nok det vil gå fortere etterhvert...
Må si det var utrolig artig å se på når runde tiden bare ble lavere og lavere. Det gikk stygg-fort på slutten der, bare synd jeg ikke fikk det på film.
Selv så ble jeg klokket til 1.16. av Arildh, med en passasjer som jeg tipper veide rundt 100kg. Uansett så er jeg også fornøyd i og med at det var min andre tur på banen.
arild kjører veldig bra.. sinnsykt bra med 1.09 tider arild.. kult om vi kjører sammen etterhvert. mindre kult for mange andre med raske biler.. bli parkert av ikke en, men to frisørbiler..
og skjønner godt at du er litt entusiastisk over 1.09 tider. det er liksom en sånn "magisk grense" på rudskogen med gatebiler det. er absolutt ikke mange gatebiler som kjører sånne tider med oss vanlige dødlige som sjåfør.. viser jo bare det jeg/vi/alle her har visst hele tida. at det er enormt potensiale i mx5 som sportsbil/banetreffbil.. hva sier du arild. skal vi endre målet for i år ? 1.07.xx tider før sesongslutt?
Kan jo nesten se ut som jeg må mappe bilen min også i år da arild , sånn for å ha sjans til å holde deg unna
Jeg testet litt forskjellig oppsett på demperne. Kjørte på 4 først og senere på 6. Vet ikke om det utgjorde noe forskjell på tid men den ble litt fastere i fisken på 6.
Det som mangler mest nå er en diffsperre da jeg taper mye tid i utgangen av svingene. Langsvingen går greit men utgangen av S-kombinasjonen og slaktern er håpløs så det blir å kjøre i 3. gir for å ikke spinne bort. Jeg trodde at dekkene i kombinasjon med orginalt stag bak skulle gi bedre grep ut av svingene men sperre er helt nødvendig til og med med "bare" 200 hester.
Dyr morro btw. 800 kroner for å kjøre og 500-600 kroner i bensin tur retur + på bane.
Nå er jeg blakk så det blir ikke kjøring før etter 15 mai...