Er vel bare i min mening litt forskjell på en som utgjør en fare for seg selv, men likevel gjør noe idiotisk, og en som faktisk garantert ødelegger mye av livet til en annen person. Beskytter ikke kameraten min, han fortjener straffen for 133 i 70 sone, fengsel er likevel stor sløs av skattepengene våre, han sykler rundt, tror det er straff nok

Hvis du skal sammenligne det å kjøre for fort med en voldtekt eller det å banke opp noen så burde de som voldtok få kutta av en edel del i 8 måneder, de som slår ned folk armene.
Selvsagt overdrevet og teit, men sammenhengen er der ikke i Norge. Og nei du vet ikke hva du snakker om, men jeg er enig i det med at man skal være sikker på at ingen blir uskyldig dømt, selvsagt. Men det er flere tilfeller det ikke skal så mye til, gruppevoldtekter med 4-5 mann, de får nesten ingenting. Kjør litt for fort og få mange tusen i bot, fengsel osv. Jeg ser ikke den sammenhengen, hadde du kjørt 100 i 50 sone, så okay, men det er mange ok veier i landet vårt som er strupa ned til latterlige fartsgrenser. De tar folk som kjører for fort, men ikke folk som ikke kan kjøre, det har med penger å gjøre, du er naiv hvis du tror noe annet.