Noen som har tips vedr. bytte av setetrekk (skinn)
Moderator: Styremedlemmer
Noen som har tips vedr. bytte av setetrekk (skinn)
Jeg har kjøpt nye setetrekk som jeg skal montere. Noen som har tips vedr. det som heter hog-pliers? Hva heter denne tangen på norsk? Mener jeg har lest om noen som brukte noe annet enn disse metall-ringene..? Noen som har peil?
09 Mazda 6
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Re: Noen som har tips vedr. bytte av setetrekk (skinn)
Hva med å bruke små strips ?
Kjapt, trygt og billig..
Kjapt, trygt og billig..
roar wrote:Jeg har kjøpt nye setetrekk som jeg skal montere. Noen som har tips vedr. det som heter hog-pliers? Hva heter denne tangen på norsk? Mener jeg har lest om noen som brukte noe annet enn disse metall-ringene..? Noen som har peil?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Jeg har gjort denne jobben på mine seter. Bestillte mine fra Crazyred.com. De har et ganske tykt skinn og har ekstra foring på innsiden hvilket gjorde jobben ekstra vanskelig. Jeg vet ikke hva "hogplier" heter på norsk, men det er en type tang som har et spor i hver tangnebb. Slik vil kroken sitte bedre i tangen. Man kan også bruke en vanlig tang (slik jeg gjorde) men det blir mye banning og sverting hver gang kroken glipper ut av nebbet på tangen.
Plaststrips kan sikkert også fungere. men det er skikkelig kjipt om det med tida løsner. Jeg ville valgt å bruke metallkrokene så er du sikker på at det sitter.
Det er en ganske krevende jobb og det tar tid hvis en skal ha et godt resultat men det lar seg absolutt gjøre. Jeg brukte ca fire timer per sete og det var med vanlig tang og mye banning.
oskar
Resultatet ble bra, da

Plaststrips kan sikkert også fungere. men det er skikkelig kjipt om det med tida løsner. Jeg ville valgt å bruke metallkrokene så er du sikker på at det sitter.
Det er en ganske krevende jobb og det tar tid hvis en skal ha et godt resultat men det lar seg absolutt gjøre. Jeg brukte ca fire timer per sete og det var med vanlig tang og mye banning.
oskar
Resultatet ble bra, da

Resultatet ble MEGET bra ! Puhh.. enda et prosjekt på blokka mi...
Når blir jeg ferdig...! 
Installerte elektriske vinduer i helgen. På de gamle manuelle vinduene slet jeg den ene vaieren på venstre siden for 2 år siden, og da det gikk en vaier på høyre siden min for 3 uker siden var grensen nådd. De nye kit'ene de selger har ikke vaier heldigvis, og skal være skikkelig holdbare sammenlignet med det gamle vaier opplegget. Så langt meget fornøyd med kvalitet og hastighet på de, og installasjonen inneholder også brytere med lys i (når instrumentbelysningen er på) som er montert på original plass i midtkonsollet.

Installerte elektriske vinduer i helgen. På de gamle manuelle vinduene slet jeg den ene vaieren på venstre siden for 2 år siden, og da det gikk en vaier på høyre siden min for 3 uker siden var grensen nådd. De nye kit'ene de selger har ikke vaier heldigvis, og skal være skikkelig holdbare sammenlignet med det gamle vaier opplegget. Så langt meget fornøyd med kvalitet og hastighet på de, og installasjonen inneholder også brytere med lys i (når instrumentbelysningen er på) som er montert på original plass i midtkonsollet.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- JIN91BRG
- 500 RPM
- Medlemsnummer: 24
Jeg har tatt av og på stoltrekkene flere ganger pga div stereomonteringer. Siste gang jeg gjorde dette var i 2000. Trekket ble festet med plaststrips igjen. Ingen har røket til nå.
Dessuten gjorde bruk av strips det lettere å få trekket ordentlig stramt på igjen.
Har prøvd å spare penger mange ganger til nye skinntrekk fra Crazyred, men hver gang har kronene rent ut på andre ting, dekk, felger, dempere, radiator, bremser, softtop, innvendig teppe, osv, osv - kanskje neste år...
Dessuten gjorde bruk av strips det lettere å få trekket ordentlig stramt på igjen.
Har prøvd å spare penger mange ganger til nye skinntrekk fra Crazyred, men hver gang har kronene rent ut på andre ting, dekk, felger, dempere, radiator, bremser, softtop, innvendig teppe, osv, osv - kanskje neste år...
JIN 91'BRG
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Heissan Frode.
Ja, det var jeg som kjøpte de Turanzadekkene. Jeg er godt fornøyd med de, så takk for handelen
Takker for komplimanget på setene mine. De gamle stofftrekkene fra 91 var så solbleket at de måtte byttes (florida import).
Dessuten var tyggegummi innsmurt et par steder, Ja for ikke å snakke om sigarettmerker.
Nå ser det ikke bare nytt ut, men det lukter også nytt
Ja, det var jeg som kjøpte de Turanzadekkene. Jeg er godt fornøyd med de, så takk for handelen

Takker for komplimanget på setene mine. De gamle stofftrekkene fra 91 var så solbleket at de måtte byttes (florida import).
Dessuten var tyggegummi innsmurt et par steder, Ja for ikke å snakke om sigarettmerker.
Nå ser det ikke bare nytt ut, men det lukter også nytt

-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Det er kun mva. på bildeler. Ingen toll.mojo-91 wrote:Setene koster i dag $545 hos Crazyred.com
Jeg kjøpte i fjor våres da de kjørte en vårkampanje på $475 om jeg ikke tar helt feil. Med frakt og norsk mva kom det totalt på rett under 5000 kroner. Har ikke mottatt noe tollkrav enda. Slapp vel unna, da 8O
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2