Hmm.. Du mener Audi er billige biler? Og at Jaguar XJ220 er en billig-bil laget for å være billig? Skjønner at det er kompressor som er tingen for deg, men det er nok ikke bare penger inne i avgjørelsen.Vidar wrote:Turbo er billig i forhold til kompressor.. En bilprodusent vil gjøre bilen så billig som mulig å produsere.RotaryPower wrote:Slik som du drar fra kompressor kan man like gjerne dra fram turbo. Hva med Audi ? Hva med Nissan? Og hvis jeg ikke husker feil så hadde en av toppmodellene til Jaguar, en xj220, en motor som var trykkmatet med twinturbo. Det kommer helt ann på motoren oppsett hva som blir det avgjørende. (blant annet)HansT wrote:Selvsagt er turboinstallasjoner og turboer generelt blitt bedre og bedre med tiden, men det er likevel morsomt å se at det fortsatt er mange bilprodusenter som bruker kompressor. Hvorfor bruker Ford kompressor i GT40 og hvorfor bruker Jaguar kompressor hvis turbo er så totalt overlegen? Og hvis jeg ikke tar helt feil tror jeg jaggu meg det er kompressor i Koeningsegg også....wow, kompressor kan ikke være så helt galt likevel.. eller?
Derfor har bla MX5 ikke den originale air-damn originalt.. J#%&@* blåruss
Ny bil!! Ønsker mer power....
Moderator: Styremedlemmer
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Kompressoren jeg har satt i en 1,6 liter Europeisk 110 hk NB som du har når jeg kjøpte den. Funket det... Min kompressor er forresten til salgs etter at jeg har kjøpt meg Harley... og problemet med Harley er jo at internett er FULLT av mods på samme måten som til Miataen min... Dyre hobbyer...biXen wrote:Men nå er ikke jeg så heldig at jeg har en biltype de har i USA likevel så

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
StianOppistov wrote:Hehe er de virkelige så råe da, eller er det masse spill til ps2 osv som får folk til å få disse råe, har en kompis som har en slik, må si eg liker den, men da som det den er, en sportsfamilie bil, kjekk å kjøre med masse krutt og godt veigrep,stianboy wrote:er ikkeno kompressor i skyline iallefall som er råeste gatebil du får på veienhehe skøyer litt....
Hmmmm. vil ikke kalle dette en sportsfamiliebil
Skyline gt r 34
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Aha, det er nok ikke noe problem når man har kunnskap til å tilpasse det. Noe jeg ikke har, som også passer dårlig siden den er daily driverHansT wrote:Kompressoren jeg har satt i en 1,6 liter Europeisk 110 hk NB som du har når jeg kjøpte den. Funket det... Min kompressor er forresten til salgs etter at jeg har kjøpt meg Harley... og problemet med Harley er jo at internett er FULLT av mods på samme måten som til Miataen min... Dyre hobbyer...

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Nei, er ikke det jeg mener..RotaryPower wrote:Hmm.. Du mener Audi er billige biler? Og at Jaguar XJ220 er en billig-bil laget for å være billig? Skjønner at det er kompressor som er tingen for deg, men det er nok ikke bare penger inne i avgjørelsen.Vidar wrote:Turbo er billig i forhold til kompressor.. En bilprodusent vil gjøre bilen så billig som mulig å produsere.RotaryPower wrote: Slik som du drar fra kompressor kan man like gjerne dra fram turbo. Hva med Audi ? Hva med Nissan? Og hvis jeg ikke husker feil så hadde en av toppmodellene til Jaguar, en xj220, en motor som var trykkmatet med twinturbo. Det kommer helt ann på motoren oppsett hva som blir det avgjørende. (blant annet)
Derfor har bla MX5 ikke den originale air-damn originalt.. J#%&@* blåruss
Bilprodusenter produserer biler for å tjene penger. Derfor er det litt rart at noen også velger å bruke kompressor. Etter som det fordyrer produksjonen av bilen.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
http://www.supercharger.com/SiteGraphic ... 1miata.gif
http://www.ludwigmotorsports.com/Duck's ... x5dyno.jpg
Sammenlign selv. Her har du en supercharger som drar 6psi og en greddy på standardkittet som drar 6 psi. Se bort ifra at greddy`n har 5 hester mer. Hva er forskjellen når det ikke er dratt ut så mye krefter? Kommer forskjellen først ved store hk-tall? Tolk grafene som dere vil (Sikkert ikke helt til å stole på) og gi gjerne noen tolkninger..
http://www.ludwigmotorsports.com/Duck's ... x5dyno.jpg
Sammenlign selv. Her har du en supercharger som drar 6psi og en greddy på standardkittet som drar 6 psi. Se bort ifra at greddy`n har 5 hester mer. Hva er forskjellen når det ikke er dratt ut så mye krefter? Kommer forskjellen først ved store hk-tall? Tolk grafene som dere vil (Sikkert ikke helt til å stole på) og gi gjerne noen tolkninger..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Fant bare en 1,8L med Haltec motorstyring på ludwigmotorsports jeg..RotaryPower wrote:http://www.supercharger.com/SiteGraphic ... 1miata.gif
http://www.ludwigmotorsports.com/Duck's ... x5dyno.jpg
Sammenlign selv. Her har du en supercharger som drar 6psi og en greddy på standardkittet som drar 6 psi. Se bort ifra at greddy`n har 5 hester mer. Hva er forskjellen når det ikke er dratt ut så mye krefter? Kommer forskjellen først ved store hk-tall? Tolk grafene som dere vil (Sikkert ikke helt til å stole på) og gi gjerne noen tolkninger..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
"1990 base Miata with an upgraded GReddy basic turbo kit, using an RX7 turbo II SMIC in the front-mount position. Reading was at 6psi of boost."
Får nok ikke den kurven med Haltec, selvom han klagde på at den kurven var feil.
EDIT: AFR kurve, that is..
Får nok ikke den kurven med Haltec, selvom han klagde på at den kurven var feil.
EDIT: AFR kurve, that is..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Steven Daniels: '91 Miata w/ 96K miles. Stock exhaust, stock downpipe, stock Greddy turbo kit. Basically this is exactly what you get when installing a Greddy turbo on your otherwise stock Miata. Blue line is the first run with the wastegate as it was delivered, run was 5 PSI = 135.3 HP and 125.4 ft lbs. The red line is after Steve tightened his wastegate so it seated better and brought boost to 6 PSI = 136.8 HP and 132.4 ft lbs.
http://www.greddyturbofaqs.com/stevedyno.jpg
http://www.greddyturbofaqs.com/stevedyno.jpg
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive