Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noen som har en "how-to" for å bytte diff innmaten? Med illustrasjoner?Kjøpte nettop Haynes repair manual, men der var det kun hvordan man bytta hele diffcasen. Skal bytte fra Kaaz diff til orginal diff for å overhale kaazen. Hadde vært greit med noen bilder så jeg ser om jeg mangler noen deler til orginaldiffen.
På orginaldiffen jeg har liggende i en eske så sitter det to lager på hver side. I tillegg har jeg 1 konisk ''bearing race" (vet da svarte ikke hva jeg skal kalle det på norsk ) som sitter utenpå rullene til det ene lageret og mot diffhuset tror jeg. Noen som vet om det er akkurat samme lager som brukes på kaazdiffen? Hvis ikke så må jeg skaffe meg en til slik "bearing race"
Kan sikkert ta noen bilder av diffen hvis noen tror det hjelper.
Takker! Hjelper mye på Skal se om vi har noen mikrometer liggende på jobben. Hva er silicone RTV? Noe greier for at bolter ikke skal ruste fast? Funker vel greit å bruke kopperpasta da?
Thamun wrote:Takker! Hjelper mye på Skal se om vi har noen mikrometer liggende på jobben. Hva er silicone RTV? Noe greier for at bolter ikke skal ruste fast? Funker vel greit å bruke kopperpasta da?
Kobberpasta hjelper på mye, men gjør IKKE samme nytta nei!!!!!
Du skal holde olja inni diffen, ikke tynne den ut med kobberpartikler... Rtv/pakningssilikon og IKKE kobberpasta skal også på de 6 punktene på kammene når du bytter toppdekselpakning..
RTV-silikon er ikke noe superspesielt, finn en pakningssilikon som er olje og temperaturbestandig. Mulig du finner patroner med "rtv silicone" på og gråsvart guffe inni hos Tools faktisk
Biltema har noe rød guffe med varenr. 36-4813 som sikkert også kan brukes.
Last edited by mxLars on 23 May 2006, 12:22, edited 1 time in total.
HF-mx5T wrote:mazda nekter å ta sånne jobber her i området..
Hadde de gjort det, tar de sikkert minst like mye for jobben som du må ut med for en Torsen også
Ser jo ut som en kosejobb med rette verktøyet, men det er jo kritisk at det blir gjort riktig.. Ikke akkurat noe man gjør med en tommestokk og en hammer i skyggen av et tre
Sikkert mange som hadde trengt å justere oppigjen lash/dødgang i diffen så de varer litt lengre.
mxLars wrote:Kobberpasta hjelper på mye, men gjør IKKE samme nytta nei!!!!!
Du skal holde olja inni diffen, ikke tynne den ut med kobberpartikler... Rtv/pakningssilikon og IKKE kobberpasta skal også på de 6 punktene på kammene når du bytter toppdekselpakning..
RTV-silikon er ikke noe superspesielt, finn en pakningssilikon som er olje og temperaturbestandig. Mulig du finner patroner med "rtv silicone" på og gråsvart guffe inni hos Tools faktisk
Biltema har noe rød guffe med varenr. 36-4813 som sikkert også kan brukes.
Ok, så boltene går inn i selve diffhuset hvor olja er. Da skjønner jeg at kopperpasta ikke gjør noe nytte Dette blir første gang jeg skrur på en diff, så er litt noob på akkurat dette. Men med rette verktøyet tror jeg nok at det skal gå helt fint.
Fant kun mikrometer på jobben som kan brukes til å måle ytterdiameter. Trenger da et måleur for å måle kast i kronhjulet. Noen plasser, webshop f.eks, som selger de billige? Har Tools? Hva er webadressen deres?
Hvis jeg forstår den diff-artikkelen rett så skal altså backlash ligge innefor 0.0036-0.0043". Det beste må da være å få den lik 0, altså 0 i kast. Hvorfor står det ikke 0"-0.0043" da? Eller er det noe jeg har oversett her?
Nå har ikke jeg sett ordentlig i den artikkelen, Thamun, så det jeg sier må du ta med en klype salt. Synes det stod at målene var for en 1.8l diff? Hvis dette stemmer, sjekk målene for 1.6l.
Og er vel alltid litt toleranser ute å går, men gå for 0 du, best det.
Får håpe jeg ikke lagde mere bry..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Har 1,8 diff så målene i artikkelen skal stemme Vil jo være logisk at 0 i kast er best, skal gå for det Blir sikkert mye fikleri for å få det så bra. Er jo ganske små toleranser. Må bare finne meg et måleur så er jeg nesten klar til å plukke ut diffen.
HF-mx5T wrote:grunnen til at du ikke skal ha 0 er at det må være littegrann klaringer 0 vil si at delene ligger i press konstant.. og da ryker de fort.
Da var det jo greit at jeg spurte om det, så fikk jeg svar. Takk Skal se om jeg får laga en liten rapport med bilder og sånt når jeg begynner på det Må skaffe litt stæsj som jeg trenger først.