Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
BAE wrote:Hm...nå har jeg akkurat bestillt Toyo Proxes T1R dekk. De er mye rundere i kantene enn Eagle F1 som jeg har på nå. I tillegg er de 3 pund lettere pr. dekk i følge denne sida http://www.wheelweights.net/.
Tror mykheten på gummien har mye og si også for sporing.
Hvor kjøpte du Toyo-dekka fra? Tenkte jeg skulle slippe pris-sjekke-runden hvis du allerede hadde tatt den.
Jaja.. Nå har du handla dekk ser jeg. Ellers kan jeg anbefale Michelin Pilot Exalto. Har ikke prøvd Toyo, så noen referanse har jeg ikke. Er godt fornyd med mine til daglig bruk. Litt for lange pass på bane er de ikke så gla` i...
Når det gjelder sporing så har jeg erfart at dekktrykk har veldig mye å si. 3-4 pund ekstra hjelper mye. Alt med måte selvsagt, og det varierer endel fra merke til merke. Man må nesten bare prøve seg frem...
kjøpte nylig Toyo Proxes T1R..og jeg kan ikke klage Stille, ikke no sporing og sitter meget godt føler jeg. kjører med 215x40x17. Kjørte med Goodyear Potenza tidligere. Var noe hardere de følte jeg..støyet litt mere.
_mx5_Rune_ wrote:Har toyo proxess t1s i 225/40 16 og disse er meget bra, sporer faktisk ikke i det hele tatt.. fungerer utmerket på tørt føre, men vet ikke helt på vått da bilen for det meste er blitt kjørt på godværsdager..
Virker som om det er T1R som selges nå. De har fått en kant utenpå fiskebeinmønsteret. Blir det ikke kort sesong hvis du bare skal kjøre på tørrværsdager på Senja?
hehe, har faktisk ikke hatt så veldig masse regn foreløpig i vår. og siden jeg ikke har lappen enda så bruker jeg kun bilen på goværsdager og slikt.. blir nok litt mer kjøring i all slags vær når lappen ligger i lomma..
steffen: som sagt har innpress en del å si.. jeg kjører med 7,5" brede felger med ET38.. vet ikke om hjulvinklene er stilt inn etter orginalt oppsett eller ikke, siden dekkene sto på bilen da jeg kjøpte den..
_mx5_Rune_ wrote:Har toyo proxess t1s i 225/40 16 og disse er meget bra, sporer faktisk ikke i det hele tatt.. fungerer utmerket på tørt føre, men vet ikke helt på vått da bilen for det meste er blitt kjørt på godværsdager..
Virker som om det er T1R som selges nå. De har fått en kant utenpå fiskebeinmønsteret. Blir det ikke kort sesong hvis du bare skal kjøre på tørrværsdager på Senja?
hehe, har faktisk ikke hatt så veldig masse regn foreløpig i vår. og siden jeg ikke har lappen enda så bruker jeg kun bilen på goværsdager og slikt.. blir nok litt mer kjøring i all slags vær når lappen ligger i lomma..
steffen: som sagt har innpress en del å si.. jeg kjører med 7,5" brede felger med ET38.. vet ikke om hjulvinklene er stilt inn etter orginalt oppsett eller ikke, siden dekkene sto på bilen da jeg kjøpte den..
På gamle bilen in prøvde jeg et uttal forskjellige dekk og felger før jeg var førnøyd. Alle var i 225/40R16. Dekket jeg var mest fornøyd med var Yokohama S-Drive med tanke på sporing. Toyo dekket støyet mest av alle og sporing var sånn midt på tabellen men sitter som et skudd når de først er varme. Merket lite forskjell på T1s og T1r.
Er du sikker på det er T1s som sitter på bilen nå Rune? Var sikker på at det var T1r jeg kjøpte. Men det var 1 uke før jeg leverte bilen så det kan hende de er feilsendt av levrandør.
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
m1chael wrote:...Kjørte med Goodyear Potenza tidligere.
Nå er det vel Bridgestone som har Potenza da. Apropos Bridgestone, de leverte jo originaldekka som stod på NB fra fabrikk, Turanza. Disse fungerte helt fint på min 03, og skal visstnok være en av de lettere typene.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
jeg vil også forslå at man undersøket dekket fysisk.. alt fra flatspots til annen moro kan gjøre at det sporer/rister litt.. mx5en er veldig sensitiv på slike ting pga vekten vil jeg tro..
Mx5 -91 HT 15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Da sitter det nye Toyo Proxes T1R på bilen. Min subjektive vurdering i forhold til mine gamle, slitte Goodyear Eagle F1:
+ Sporingen er borte!!
+ Akselerasjon er bedre (sjekket på min referansestrekke)
+ Mindre støy (har nok mye med fersk, myk gummi å gjøre)
+ Dekkene sitter veldig godt i sving. De slipper merkbart senere.
- Styringen er noe mindre presis
Selvfølgelig er denne sammenligningen blodig urettferdig siden F1 dekkene er 7 år gamle.
Dessuten lærte jeg noe nytt. Den erfarene dekkpushern anbefalte meg
2,6 bar på dekkene for å beskytte felgene. Han mente jeg hadde
dratt på meg kast i tre av felgene pga. for lite lufttrykk. Jeg har kjørt med
2.2 bar.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
får værtfall mindre grep med 2.6 enn 2.2 bar.. mener HF her inne har kjørt på 2.2 bar på bane masse.. med kast over hard curbs osv.. jeg har også kjørt på 2.2 bar lenge på gata uten problemer..
Mx5 -91 HT 15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..