Høyde på windblocker

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Høyde på windblocker

Post by friskus »

Driver å bygger basskasse i hatthylle om dagen, og lurer på om jeg skal lage denne slik at den virker som en windblocker. Men lurer da på hvor høy den må være.. Må den være like høy som setene og kun dekke mellom setene eller må den også dekke på sidene mot døra? Eller må den være høyere enn setene for å få noen funksjon? Vet det er en her inne(Aleksander?) som har basskasse i hatthylle, så om du leser så vil jeg gjerne høre om hvordan den funker som windblocker.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 542

Post by _mx5_Rune_ »

jeg har subkasse bak setene.. :) nå har jeg ikke prøvd mx5 med vindblokker, men forskjellen mellom mx5 uten vindblokker og min mx5 med subkasse var ivertfall ganske stor.. ;) som du ser på bildet er subkassen litt lavere enn seteryggen:
Image
subkassa går fra den ene siden av bilen og til den andre, vet ikke om det vil fungere å kun tette igjen mellom setene..
ligger vistnok en bjelke inni subkassen som er boltet fast på hver side. dette skal gjøre bilen stivere.. ;)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 518

Post by Fred »

Jeg merker god forskjell på når jeg har windblockeren like høyt som sete og når jeg har den 3-5cm over. sistenevnte er mye bedre. Windblocker skulle ha vært like høy som føreren er...
Men alt hjelper. kommer også trekk fra undersiden av windblockeren.
å dekke til midten mellom nakkestøttene er en god start og stopper nok en del. dette er bedre enn ingenting
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Post Reply