Oppdaget at det rant vann ned på gulvet på førersiden her om dagen. Ikke mye og det gav seg etter hvert. Hva kan dette skyldes? Har AC.
Trond
Vann på gulvet
Moderator: Styremedlemmer
Hvis det er rent vann, kan det komme fra kanalen foran vinduet?
Hvis dreneringene der er tettet av litt løv, risikerer du vel at det flyter over. Kan også være vinduslista.
Registeret til ac har vel en oppsamler for kondensvann med drenering ut etsted også.. Hvis du bruker ac'en kan det jo være denne som er tett.
Har ikke no go'tips Trond, bruker ikke ac'en min og har ike sett nærmere på den - men registeret for både ac og varme er ved vifta bak hanskerommet.
Lykke til!
Hvis dreneringene der er tettet av litt løv, risikerer du vel at det flyter over. Kan også være vinduslista.
Registeret til ac har vel en oppsamler for kondensvann med drenering ut etsted også.. Hvis du bruker ac'en kan det jo være denne som er tett.
Har ikke no go'tips Trond, bruker ikke ac'en min og har ike sett nærmere på den - men registeret for både ac og varme er ved vifta bak hanskerommet.
Lykke til!
- Oddi395
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 395
- Status: Offline
Re: Vann på gulvet
Kan være at det hjelper med løsningene som er skissert her. Jeg fikk samme problemene som deg etter at jeg hadde tectylert bilen. Lekkasjen var imidlertid på passasjersiden. Var vanskelig å finne ut av. Det viste seg imidlertid at verkstedet hadde greidd å tette dreneringsrøret til ACTroeste wrote:Oppdaget at det rant vann ned på gulvet på førersiden her om dagen. Ikke mye og det gav seg etter hvert. Hva kan dette skyldes? Har AC.
Trond

Fikk jekket bilen opp og stukket opp hullet - og ut rant vann "i bøtter og spann...
MVH:)
Oddi395
Miata 1991 med AC
Heldiggris!!Troeste wrote:.......Da det skjedde var det 30 grader og sol, dessuten har det ikke regnet her på 14 dager.
Jekker du godt opp høyre framhjulet og tar det av, skal du se dette lille dreneringsrøret komme ut av torpedoveggen mot girkassa/clutch huset.
Du og familien fornøyd med bilen ellers da, Trond?
Ble jo en kort sesong ifjor sommer