Hvor er alle MX5-ene
Moderator: Styremedlemmer
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
- Status: Offline
Hvor er alle MX5-ene
Kjørte fra Trondheim på fredag over Dovre, Valdresflya, Hønefoss og til Valle i Setesdal. Tilbake på lørdag via Oslo og Østerdalen, totalt 1550 km. Sol og så og si skyfri himmel det meste av turen.
Møtte mange Porscher, 3 Lamborghinier og 2 (to) MX5'er (derav en svensk med cabben oppe).
Konklusjon: MX5 må være en sjelden og eksklusiv bil, bare overgått av Jaguar E-type som jeg kun møtte en av.
(Skal være ærlig å si at MX5'en stod hjemme. Skal man hente en 18 år gammel datter samt alt pikkpakket hennes etter et års hybelliv kommer selv MX5'en til kort).
Steinar
Møtte mange Porscher, 3 Lamborghinier og 2 (to) MX5'er (derav en svensk med cabben oppe).
Konklusjon: MX5 må være en sjelden og eksklusiv bil, bare overgått av Jaguar E-type som jeg kun møtte en av.
(Skal være ærlig å si at MX5'en stod hjemme. Skal man hente en 18 år gammel datter samt alt pikkpakket hennes etter et års hybelliv kommer selv MX5'en til kort).
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Du må huske at mx5'en er en trekk-bil (ikke forveksles med trekkbil/vogn), og ikke vanligvis flyr på de retteste asfaltstripene
Østerdalen og Setesdal har visstnok litt sesongbasert aktivitet, men de finnes oftere på de små litt mer kronglete delene i utkanten av det norske veinettet.
For å observere flere samlet på en gang, kunne jo det f.eks. blitt arrangert et sommertreff på Lånkebanen, men det holder egentlig med en romslig parkeringsplass med noen kjegler og kanksje en grill?
Det vil garantert få landet noen av disse for nærmere observasjon

Østerdalen og Setesdal har visstnok litt sesongbasert aktivitet, men de finnes oftere på de små litt mer kronglete delene i utkanten av det norske veinettet.
For å observere flere samlet på en gang, kunne jo det f.eks. blitt arrangert et sommertreff på Lånkebanen, men det holder egentlig med en romslig parkeringsplass med noen kjegler og kanksje en grill?
Det vil garantert få landet noen av disse for nærmere observasjon

- Miatapowers
- 7200 RPM
Merket da det samme selv når eg var på langtur med mxen sist, ingen mx5, ikkje rart de ikkje er rullet så lite alle som er til salgs, fikk inntrykk av at det var bare eg som brukte den, rakk å kjøre 20k det året eg hadde de, det er jo ikkje mer enn de samme modellene er rullet på all sin levetid,,
bruk bilene deres, snart er det kong vinter igjen,,

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
MX-5/Miata'ene må være her i Stavanger da? Siden dere ikke ser noen andre plasser... Her i Stavanger tror jeg nesten ikke jeg har vært ute å kjørt en dag UTEN å ha sett en... Som regel møter jeg flere bare på det korte strekket til jobb, og på parkeringsplassen på jobb står det ihvertfall en 3-4 stk. Det kryr av de.. Sånn var det ikke når jeg kjøpte min..

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Ser egentlig veldig sjeldent mx5'er her nede i larviksområdet også!! leit det da egentlig... men, nå er vel kanksje ikke jeg den som kjører mest
Off topic: stian, har du solgt bilen?

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Jepp, jeg ser også et lass. Og nå som jeg kjører "omvei" gjennom vågen når jeg skal hjem så blir det nok et par ekstra.HansT wrote:MX-5/Miata'ene må være her i Stavanger da? Siden dere ikke ser noen andre plasser... Her i Stavanger tror jeg nesten ikke jeg har vært ute å kjørt en dag UTEN å ha sett en... Som regel møter jeg flere bare på det korte strekket til jobb, og på parkeringsplassen på jobb står det ihvertfall en 3-4 stk. Det kryr av de.. Sånn var det ikke når jeg kjøpte min..![]()
Så forresten den nye NCen også her med Badedammen i går. Det er to NA'er bare her ved min bygning

-
Du får ha øya oppe i sommer, da kommer vi til å frekventere området, fra sommerbase i Stavern. Men, du må jo ut å kjøre sjøl daTraCkinG wrote:Ser egentlig veldig sjeldent mx5'er her nede i larviksområdet også!! leit det da egentlig... men, nå er vel kanksje ikke jeg den som kjører mest![]()

Tore Kristiansen
MX-5 - 1997 1.8 - Twilight Blue - født i Japan, oppvokst i Sveits, pensjonist i Norge
MX-5 - 1997 1.8 - Twilight Blue - født i Japan, oppvokst i Sveits, pensjonist i Norge
Håper du ikke har veldig mye imot det Hans... Jeg flytter ned om ca to mnd.. så da kommer det en grønn til...HansT wrote:MX-5/Miata'ene må være her i Stavanger da? Siden dere ikke ser noen andre plasser... Her i Stavanger tror jeg nesten ikke jeg har vært ute å kjørt en dag UTEN å ha sett en... Som regel møter jeg flere bare på det korte strekket til jobb, og på parkeringsplassen på jobb står det ihvertfall en 3-4 stk. Det kryr av de.. Sånn var det ikke når jeg kjøpte min..![]()
sorry.....?