hvordan feste høyttalere?
Moderator: Styremedlemmer
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
- Status: Offline
hvordan feste høyttalere?
Har gått til anskaffelse av disse høyttalerene til nakkestøttene:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310068
Men, hvordan fester jeg disse?? forstått det slik at jeg må skjære vekk litt av skumgummien som er i nakkestøttene.. Skal det bare skjæres av inn mot midten, eller det tynne på "utsiden" også?? og, når jg har fått den til å passe sånn ca, skal jg da bare dra glidelåsen i setet over, eller sette på det hvite dekselet som er resten av nakkestøtta?? for dette får ikke jeg på iallfall!!
Dersom noen kan ta noen bilder for å vise meg, ville jeg blitt glad... dersom ingen kan ta bilder, så ville jeg vært glad dersom noen i det hele tatt kunne hjelpe meg med dette.. vil gjerne ha inn disse høyttalerene så fort som mulig, for å se hvordan lydopplevelsen blir ut av dette!
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310068
Men, hvordan fester jeg disse?? forstått det slik at jeg må skjære vekk litt av skumgummien som er i nakkestøttene.. Skal det bare skjæres av inn mot midten, eller det tynne på "utsiden" også?? og, når jg har fått den til å passe sånn ca, skal jg da bare dra glidelåsen i setet over, eller sette på det hvite dekselet som er resten av nakkestøtta?? for dette får ikke jeg på iallfall!!
Dersom noen kan ta noen bilder for å vise meg, ville jeg blitt glad... dersom ingen kan ta bilder, så ville jeg vært glad dersom noen i det hele tatt kunne hjelpe meg med dette.. vil gjerne ha inn disse høyttalerene så fort som mulig, for å se hvordan lydopplevelsen blir ut av dette!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
www.miata.no
- Pelle
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 300
Er ikke nakkestøttene dine klargjodt for høyttalere?
Ee det glidelås på toppen av setetrekket?
Dersom de er klargjordt, sier det seg selv hvordan det skal gjøres. Jeg har ikke festet mine på annet vis enn at det er skumgummien og setetrekket som holder dem på plass. Funker bra. Hvis du ikke finner ut av det, skal jeg se om jeg kan få tatt noen bilder.
Ee det glidelås på toppen av setetrekket?
Dersom de er klargjordt, sier det seg selv hvordan det skal gjøres. Jeg har ikke festet mine på annet vis enn at det er skumgummien og setetrekket som holder dem på plass. Funker bra. Hvis du ikke finner ut av det, skal jeg se om jeg kan få tatt noen bilder.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
Disse er for store. Skal du ha coaxialhøytalere i nakkestøttene er det kun 3,5" som passer.
Og denne plata du setter foran høytalerne tar livet av all lyden, så her må du borre masse hull til lyden.
Og denne plata du setter foran høytalerne tar livet av all lyden, så her må du borre masse hull til lyden.
Last edited by steffen on 20 Jun 2006, 12:24, edited 1 time in total.
- TraCkinG
- 7200 RPM
Joda, nakkestøttene er klargjort for høyttalere, men det er de firkanta små som man får kjøpt gjennom blant annet mx5-parts... jeg har kjøpt de andre, de litt større, som ikke er sånn avlange firkanta...
det ser da sånn ut inne i nakkestøttene mine og:

Men, det jeg da lurer på, er som sagt i første posten, hvor mye av denne skumgummien må bort?? og skal jeg bare dra igjen glidelåsen, eller skal jeg ta på igjen det dekselet som er på setet på første bildet der?
det ser da sånn ut inne i nakkestøttene mine og:
Men, det jeg da lurer på, er som sagt i første posten, hvor mye av denne skumgummien må bort?? og skal jeg bare dra igjen glidelåsen, eller skal jeg ta på igjen det dekselet som er på setet på første bildet der?
www.miata.no
www.miata.no
- TraCkinG
- 7200 RPM
Tja, de jeg har kjøpt er akkurat de samme som disse:steffen wrote:Disse er for store. Skal du ha coaxialhøytalere i nakkestøttene er det kun 3,5" som passer.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... 11547c00ba
Så, forstore er de vel ikke.. da hadde ikke mx5-parts solgt de!!
Men det jeg lurer på da, hvis jeg fjerner dekselet, er om ikke høyttalerene blir litt fort ødelagte!steffen wrote:Det er vel bare å prøve seg fram..
Nakkestøttene ser vel rare ut uten dette dekselet/platen.
Så det er slik å forstå at du har hivd dette "dekselet, og bare dradd for glidelåsen.. hadde vært glad for noen bilderPelle wrote:Jeg har ikke festet mine på annet vis enn at det er skumgummien og setetrekket som holder dem på plass. Funker bra. Hvis du ikke finner ut av det, skal jeg se om jeg kan få tatt noen bilder.

www.miata.no
www.miata.no
- TraCkinG
- 7200 RPM
det er faktisk observert!!Vidar wrote:Problemet er at det ikke er bare skumgummi..
I midten er det en metallplate..

www.miata.no
www.miata.no
Høyttalerne du linker til på mx5parts er 3,5" og magneten bak er mindre slik at de passer inn i nakkestøttene bare ved å trykke dem inn.
Høyttalerne du har kjøpt på komplett.no er 4", hvilket betyr at de er større, samtidig som magneten bak også er større. Det betyr mer knot å få dem i. Jeg har selv prøvd å sette inn store 4". Jeg gav opp og i stedet kjøpte jeg noen små nette 3,5".
Angående denne metallplaten, ikke finn på å gjøre noe dumt med den. Det vil resultere i at nakkestøtten blir like myk som en sengepute.
Edit: Jeg ser nå at høyttalerne du kjøpte på komplett er identiske med dem fra mx5parts. Merkelig det står oppgitt 4" da..
Høyttalerne du har kjøpt på komplett.no er 4", hvilket betyr at de er større, samtidig som magneten bak også er større. Det betyr mer knot å få dem i. Jeg har selv prøvd å sette inn store 4". Jeg gav opp og i stedet kjøpte jeg noen små nette 3,5".
Angående denne metallplaten, ikke finn på å gjøre noe dumt med den. Det vil resultere i at nakkestøtten blir like myk som en sengepute.
Edit: Jeg ser nå at høyttalerne du kjøpte på komplett er identiske med dem fra mx5parts. Merkelig det står oppgitt 4" da..
- TraCkinG
- 7200 RPM
Har nå vært ute å satt i høyttalerene i nakkestøtta... og jeg er en glidelås fattigere.. den røk desverre
dårlig av meg, kan ikke skylde på andre...
Noen som har byttet denne glidelåsen får?? må jeg bytte hele trekket da eller? får se om jeg gidder å gjøre noe med det!
Litt vanskelig å få de inn, men det gikk etter litt jobb... settet sitter iallfall..
Nå er det bare å få koblet de til. mangler litt verktøy for akkurat det!

Noen som har byttet denne glidelåsen får?? må jeg bytte hele trekket da eller? får se om jeg gidder å gjøre noe med det!
Litt vanskelig å få de inn, men det gikk etter litt jobb... settet sitter iallfall..
Nå er det bare å få koblet de til. mangler litt verktøy for akkurat det!
www.miata.no
www.miata.no
Lå det ikke ledninger klare i setene?
Jeg tok et kronestykke og bandt et tau i den, og rett og slett pilka i setet. Da jeg var kommet gjennom i bunnen av setet klippet jeg av kronestykket og knyttet på ledningene og dro dem i gjennom.
Angående glidelåsen ville jeg hørt med noen som driver systue. Ta ut setet av bilen og lever det til dem, så fikser dem nok biffen
Jeg tok et kronestykke og bandt et tau i den, og rett og slett pilka i setet. Da jeg var kommet gjennom i bunnen av setet klippet jeg av kronestykket og knyttet på ledningene og dro dem i gjennom.
Angående glidelåsen ville jeg hørt med noen som driver systue. Ta ut setet av bilen og lever det til dem, så fikser dem nok biffen