Hva er det verdt å bytte av oringer i motoren.
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Hva er det verdt å bytte av oringer i motoren.
Har som sagt tidligere oljelekkasje, men er dessverre usikkert hvor.
CASen har iallefall lekt, men den er byttet.
Har også kjøpt to simringer til kam'en (front) som skal byttes på torsdag, men er det noe mer jeg burde ta å kjøpe og bytte samtidig? Jeg så ingen spesielle, men er sikkert noe jeg har glemt. Er det noe i bakkant av kammen eller er det bare sensoren jeg allerede har bytta?
skal forresten også bytte regreim, ac,servo,vifte når jeg først er igang.
CASen har iallefall lekt, men den er byttet.
Har også kjøpt to simringer til kam'en (front) som skal byttes på torsdag, men er det noe mer jeg burde ta å kjøpe og bytte samtidig? Jeg så ingen spesielle, men er sikkert noe jeg har glemt. Er det noe i bakkant av kammen eller er det bare sensoren jeg allerede har bytta?
skal forresten også bytte regreim, ac,servo,vifte når jeg først er igang.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
er den lett å skifte uten å ta av hele toppen da?
ser ut som det meste har kommet fra bakkanten. CASen antageligvis.
Men ser ut som det er litt fersk olje der nå også selv etter bytte. så kjøper vel inn en ny oring bare for å se over en gang til når jeg har opp alt.
Men kan jo ta å kjøpe inn veivringen med det samme uansett. Men så for meg at den var litt mer "vrien" å bytte med motor i
ser ut som det meste har kommet fra bakkanten. CASen antageligvis.
Men ser ut som det er litt fersk olje der nå også selv etter bytte. så kjøper vel inn en ny oring bare for å se over en gang til når jeg har opp alt.
Men kan jo ta å kjøpe inn veivringen med det samme uansett. Men så for meg at den var litt mer "vrien" å bytte med motor i
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
kan vær greit å pille ut radiator før du gjør det...
Men trenger ikke ta av toppen nei...
og ps... kjøp toppdekselpakning og rtv silikon og... og bruk rett moment på den
Men trenger ikke ta av toppen nei...
og ps... kjøp toppdekselpakning og rtv silikon og... og bruk rett moment på den
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Bør egentli byttes kver gang da...
Husket du en "dott" med rtv silikon i bunn på kver hump når du bytta
Husket du en "dott" med rtv silikon i bunn på kver hump når du bytta
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Monterte min uten og med rett moment i mangel på rtv.. den lak faktisk en god del og
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Står faktisk i verkstedshåndboka at man skal bruke silikon ved humpene..
Hvis du ikke får tak i RTV silikon, kan produkter som "pakning på tube" sikaflex osv kan nok også brukes. Det viktigste er at det er en guffe som tetter der hvoor pakninga ikke er skrudd.
Hvis du ikke får tak i RTV silikon, kan produkter som "pakning på tube" sikaflex osv kan nok også brukes. Det viktigste er at det er en guffe som tetter der hvoor pakninga ikke er skrudd.
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
Uff ja.. det ER jo ikke stedet for presisjonsverktøy.. Handlet etpar (1/2"+3/8")på Meca, koster ørlite mer men er laget av noen andre enn de std. generiske kinesiske greiene.arildh wrote:Hvis ikke så har Wurth the real shit til et par hundre kroner. Ikke at det hjalp for min del. Toppdekselpakningen lekker uansett så jeg må revurdere nøyaktigheten til den billige biltema momentnøkkelen.
Virker bra så langt. Bruker du momentnøkkelen sjelden(2-3 ganger i året?) bør den "kjøres inn" 12-15 klikk på skrustikka el. no før bruk bortimot uansett type
