Jeg har et spørsmål som jeg forstår er vanskelig å svare på, men jeg gir det likevel et forsøk her på forumet.
Mx5en er jo en vanvittig leken bil, og det er sjikkelig morro å presse den litt. Enten man gjør det på en parkeringsplass eller i svinger man kjenner godt så er det digg i blant å presse så hardt at man får litt (og noen ganger mye) skrens/swerve eller ex. legge breisiden til med en god håndbrekk 90 graders sving.
I blandt lurer jeg på om denne type leking sliter uforholdsmessig mye på bilen min? Jeg har standard dekk og standard fjerdinger - har ikke kitta opp noe... og må vel også innrømme at jeg ikke er så veldig god til å sjekke bilen sånn på egenhånd (det blir mest på service'ene) (men i mitt forsvar er jeg flink til å vaske og polere..)
Er det noe jeg absolutt ikke burde gjøre?
Evt er det noe jeg burde passe på å sjekke opp når jeg presser bilen litt ekstra hardt?
Skjønner at dette blir en veldig subjektiv debatt der folk kanskje har veldig stridende oppfatninger, men hører gjerne fra dere hva dere tenker på området.
EDIT: og en siste ting; på biltema ser jeg stadig vekk flasker som jeg skal blande sammen med bensinen for å rense motoren. Gjør det noe positivt i det hele tatt? Er det faktisk verdt pengene? I såfall hvor ofte bør man gjøre det?
Hvor mye kan jeg presse en "standard" mx5
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Lite vits å dra i brekket på en mazda med skivebrems bak, de er så dårlig at det er vel kun på glatta det slipper.
og man bøyer bare armene osv, men lager du til ett skikkelig hydraulisk brekk så kunne det blitt morsomt.,.
ellers så tåler mazda endel, men liker ikkje grisekjøring, er forskjell på uskyldig lek og herjing..

Jeg må inrømme at jeg bare har prøvd brekket på glatte parkeringsplasser. Som sagt så har jeg ikke kittet opp bilen noe, så har ikke noe hydrauliske greier...
Helt enig med grisekjøring - har opplevd mye kjipt i trafikken av folk som helst ikke skulle vært på veien, men lek med bil på kontorllerte områder kan være utrolig gøy.
Helt enig med grisekjøring - har opplevd mye kjipt i trafikken av folk som helst ikke skulle vært på veien, men lek med bil på kontorllerte områder kan være utrolig gøy.