Hva feiler det folk på veien?!

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Status: Offline

Hva feiler det folk på veien?!

Post by Thamun »

Dette er noe jeg stadig vekk legger merke til og har begynt å småirritere meg over.

Sist opplevde jeg det nettopp på vei hjem fra jobben. Jeg ligger i 90-100 km/t på motorveien. Bak meg kommer det en kar i en VW som klistrer seg fullstendig inntil rompa på bilen min, som om han hadde en fødende kvinne i baksetet og aldri før hatt det mer travelt enn nå. Slik ligger han å kjærtegner bakfangeren min i ca. 500m før han får en åpen luke i venstre felt og brøler forbi det bilen makter og legger seg foran meg. Nå har han ingen bilen foran seg, men gasser han på videre? NEI! Han slakker fullstendig ned til samme hastigheten som jeg har holdt hele tiden og putrer videre. HVA ER DET MED DISSE FOLKA? Føler de at de er NØDT til å bevise noe med å komme seg forbi en tilsynelatende sportslig bil?

Er det andre som opplever dette? Er MX-5 et tiltrekkende flueklister for folk som MÅ bevise at de kan kjøre fortere?
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Han bare kødder med hodet ditt, haha.

Nei jeg opplever stadig det samme. Det eller at noen raser forbi i stor fart, så kommer jeg til enden av motorveien så kjører jeg forbi ham igjen i venstre felt mot byen uten å bryte noe grenser, heheh.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

skjer stadig vekk.... bra botemiddel på det(om det fortsatt er plass på rettstrekka han kjører forbi..) er å kjøre forbi han som pressa seg forbi, før han slakker av(kjøre forbi han mens han fortsatt holder fullt :P).. skikkelig barnslig, men fryktelig morro :P funker spesiellt bra på 18åringer.. de skjønner tegninga og legger seg langt bak :P
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Mye tvilsom kjøring fortida ja...
Blei sneia i fronten av en tysk regga vw golf i dag...
(heldigvis firmabilen) viste bare lakkrester av bilen hannes på bilen eg kjørte... ingen skader hos meg masse hos han:)
Til pass for han når han skal presse seg inn forann meg etter ei meeeget tvilsom forbikjøring...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Er ofte jeg opplever det samme Thamun... også i firmabilen, så det kan ikke ha så mye med bilen å gjøre,
men det værste er når de prøver å signalisere med å kjøre nærmt at de ønsker seg forbi, selv om det er kø av biler som alle kjører i 80 ...hele veien

er kun 1 ting jeg gjør da.. det er å sakke på farten en liten stund, for så å gi på så dem kommer litt unna ;) ..kommer dem tilbake touch'er jeg bremsen litt sånn at de kvepper til, da roer de seg eller "klikker mongo" uansett utfall har jeg oppnådd å vise at det ikke nytter å ligge helt nærmt meg..

for jeg slipper aldri noen forbi når jeg selv ønsker å komme forbi bilen(e) foran meg, er det kø så er det kø, sånn er det bare

men jeg ligger meg gjerne inn og ut igjen når noen tar meg igjen utenom rush'et
men som du beskriver, så er det mange som da ikke kjører noe fortere likevel, jeg har en mistanke om at folk ikke ser på speedometeret hvis de har en bil foran seg. og kanskje de får en følelse av å vinne om de er først i køen..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Ja, er nok en del som må kjøre i fra når de ser en MX5... Noen har også blitt overrasket :D

Mest irriterende er når jeg ligger å kjører med CC, så blir jeg forbi kjørt av en.. Som legger seg foran og senker farten, slik at jeg må sette ned hastigheten...
Annen ting er også folk som på død ov liv skal kjøre forbi, legge seg i samme fart. Og kjøre som ei kjerring i svingene...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Vidar wrote: Annen ting er også folk som på død ov liv skal kjøre forbi, legge seg i samme fart. Og kjøre som ei kjerring i svingene...
helt enig.. då kjører til og med eg oppi hekken på de... :x
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Opplevde akkurat det Thamun sier idag. Lå i venstre felt på motorveien, det regna jo katt og hund idag så jeg hadde ikke tenkt å bryte så mange fartsgrenser da jeg ikke føler dekka er helmaks på regn.

Så kommer det en tulling i en eller annen kompakt bil og kliner seg oppi. Hva i helsike skal den dusten forbi å gjøre tenkte jeg. Jaja, la meg inn. Så kjører han forbi i mye høyere fart, og så legger han seg inn foran meg, hvorpå det tar 1 minutt før han kjører 80... HVA I SVARTE FEILER FOLK :)

Skulle av og til ønske jeg hadde supercharger så jeg kunne fyke forbi dem i 150 med en finger oppe... men men :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201

Post by motorhead »

biXen wrote: Skulle av og til ønske jeg hadde supercharger så jeg kunne fyke forbi dem i 150 med en finger oppe... men men :)
Nei nei, ikke finger! Bare fyk forbi med et gjesp eller en likegyldig mine.
Myyyye morsommere, og bittelitt arrogant 8)
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
Post Reply