VAT ved kjøp fra MX5parts.co.uk

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
JonA
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 19 Nov 2005, 01:00
Location: Bærum
Status: Offline

VAT ved kjøp fra MX5parts.co.uk

Post by JonA »

Hei! :D

Det er sikkert mange av dere som har handlet fra ovennevnte butikk, og nå lurer jeg på hva deres erfaring med denne butikken når det gjelder å trekke fra VAT/moms på varer som sendes til Norge?

Greit å slippe moms to ganger...


Hilsen

Jon Anders
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by Pelle »

DEt trekkes fra automatisk når det sendes utenfor EU.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Pelle wrote:DEt trekkes fra automatisk når det sendes utenfor EU.
Den har aldri blitt trukket fra når jeg har handlet fra IL motorsport, selv om jeg har påpekt det flere ganger.
Det er en stund siden jeg har handlet der, så det kan hende praksisen har bedret seg.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

PKD wrote:
Pelle wrote:DEt trekkes fra automatisk når det sendes utenfor EU.
Den har aldri blitt trukket fra når jeg har handlet fra IL motorsport, selv om jeg har påpekt det flere ganger.
Det er en stund siden jeg har handlet der, så det kan hende praksisen har bedret seg.
Jeg har kranglet med Ingo i IL motorsport MANGE ganger, vet ikke hvordan praksisen er nå, men han har regelrett forsøkt å lure meg hver gang jeg har handlet hos han. Jeg har også besøkt han i butikken i Tyskland, og er/var overrasket over at han kan være så useriøs på visse områder når han driver så stort som butikken nå er blitt.. men som det blir nevnt her, kan jo hende han har skjerpet seg og endret på praksisen.

Mx5parts trekker AUTOMATISK vekk engelsk V.A.T. og jeg har KUN handlet hos de de siste 3 årene. Ble regelrett dritt lei Ingo og tullet hans. Jeg har som sagt bestilt varer på nett hos han 4 ganger, og handlet i butikken hos han en gang. Samtlige ganger jeg bestilte på nett forsøkte han å lure meg med tysk moms (V.A.T). Når jeg var der nede og kjøpte varene i butikken hos han endte det opp i TULL. Han hadde pakket oppi en FEIL katalysator i esken jeg fikk med meg, og jeg måtte dermed returnere den. Han skulle sende meg den korrekte i retur. Når jeg snakket med han på tlf. og sa det var feil katalysator beklaget han seg veeeeeldig, og bad meg skrive på en lapp som jeg skulle legge inni esken hvor mye euro jeg brukte på å sende katalysatoren i retur til han, så skulle han legge oppi den rette katalysatoren, og returnere meg det beløpet det kostet meg å sende den ned.. siden det "after all" var hans feil.. Dette foreslo han selv... vel, den korrekte katalysatoren kom, men pengene har jeg aldri sett noe til. Egentlig er det småpenger, men av prinsipp sendte jeg mail til han og kommenterte dette, siden det var HAN som foreslo å dekke fraktutgiftene mine. Da svarte han helt hoven at dette kjente han ikke til PUNKTUM FINALE...

Siste gang jeg handlet hos han..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
JonA
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 19 Nov 2005, 01:00
Location: Bærum
Status: Offline

Post by JonA »

Takk!

Bra med mange svar her.. Tror jeg skal holde meg unna I.L. motorsport til tross for at det ser ut som de/han har mange bra produkter.

Får starte med å shoppe litt ting hos MX5parts da.. Greit å få skiftet sånn som reg.reim, vannpumpe osv. på en bil som har gått 170' km og hvor historikken er helt fraværende..


:D

Jon A
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3033
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Du har sikkert laget en profil hos MX5parts? Idet du logger på den profilen (som da altså sier at du er en kunde fra Norge) så forandrer alt av priser seg "plutselig".

Egentlig ingen stor og avansert sak, men jeg blir litt imponert alikevel. Mye jallasjapper der ute - men MX5parts er ikke en av dem.

Fyrte nettopp avgårde min tredje bestilling derfra på ca. en måned og alt har vært eksemplarisk.

Hadde en skade på den ene baklykta når jeg mottok pakken. Tok bilde av lykta og sendte mail nedover der jeg spurte hvordan vi skulle fikse dette, og om jeg skulle sende den skadete tilbake. Neida, bare å kaste den (!) - og samme dag sendte han en ny oppover.

Selvsagt for galt å kaste den - da det er "fiksbart" med litt lim. (Glasset rundt blinklyspæra hadde løsnet.) Så den ligger i boden... vet jo aldri når jeg får bruk for en ekstra baklykt? :)

Image

Image
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

handla akkurat en pakke fra il... momsen blei trekt og null problem og kjapp leveranse
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

JonA wrote:Takk!

Bra med mange svar her.. Tror jeg skal holde meg unna I.L. motorsport til tross for at det ser ut som de/han har mange bra produkter.

Får starte med å shoppe litt ting hos MX5parts da.. Greit å få skiftet sånn som reg.reim, vannpumpe osv. på en bil som har gått 170' km og hvor historikken er helt fraværende..


:D

Jon A
Se Dyrets erfaring med vannpumpa fra MX5parts i denne tråden:
http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... highlight=
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
User avatar
JonA
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 19 Nov 2005, 01:00
Location: Bærum
Status: Offline

Post by JonA »

Du kan velge mellom uorginal og orginal pumpe hos MX5parts, og jeg gikk for den orginale som kostet bare 6£ mer enn den uorginale.. Det burde funke :?: :D

Takk for tipset uansett!

Jon A
X-93 LE. medlem #610
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Har handlet en del ganger fra IL, og husker ikke i farten om det ble på alle trukket fra moms, men UANSETT så er alt jeg vil ha laget av, eller tatt inn av IL, og MX5Parts selger bare det samme "på engelsk". Dermed, moms eller ikke, blir det Tyskland på meg. MYE billigere frakt i alle mine erfaringer.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
TweetMX5
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 233
Joined: 24 Jul 2006, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by TweetMX5 »

Jeg bestilte deler fra MX5Parts i går og der ble VAT trukket fra ved Checkout.
1994 Mazda Mx5 1,8L British Racing Green.

Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Synd at HansT har opplevd dette hos IL, men selv har jeg ikke den erfaringen, har også vært i butikken hans (3 ganger) og handlet på nett både før og etter.. ikke noe tull for min del, han samarbeider tett med Mx5parts og sist sommer fotalte han at de hadde stort sett ett møte hver mnd. for å diskutere produkter osv..

han er også opptatt av at ting som han får produsert skal være av høy kvalitet..
ett eksempel er at han leverer low-pro's i rustfritt og Moss i pulverlakkert... ikke det at moss sine er dårlig, men rustfritt er liksom rustfritt..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply