Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skiftet oljen på girkassen min idag, ble mye bedre frstn! Men skulle skifte turret olje, å det virket som den deler olje med girkassen? Noen som vet om dette, fylte 2dl ca olje via turret uten at det steig i turret kammeret!
Nå ble jeg litt nysjerrig. Har selv 6-trinns kasse, og lurer på hva turret olje er for noe. Finner bare motorolje, girolje og diff-olje i service-manualen.
GG wrote:Nå ble jeg litt nysjerrig. Har selv 6-trinns kasse, og lurer på hva turret olje er for noe. Finner bare motorolje, girolje og diff-olje i service-manualen.
Det han kaller turret olje, er, på 5-trinns kasser hvertfall, olje som helles ned i giroverføringen i kassa, via girspak hullet.
Denne er separat i forhold til selve giroljen.
mrinzane wrote:Dette stemmer vertfall ikke, som sagt så HAR JEG FYLT 2 dl olje ned igjennom turret delen på kassa!å Det stiger ikke, den går rett i gir kassen![/u]
Jeg brukte min kjære venn Google, med søkeord miata turret oil 6 speed