Hva er morro å bytte når man først har ute motor.
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 518
- Status: Offline
Hva er morro å bytte når man først har ute motor.
Skal ha ut motor pga gigantisk oljelekkasje. hehe. Få den fin og pen.
Noen som har noen forslag på hva jeg burde ordne når jeg først har motor ute?
Alt av pakninger og simringer blir byttet, men tenkte på andre ting...
Nå har jeg ikke noe særlig penger, men tenkte å se hva jeg kunne iallefall tenkte på. Det jeg tenkte på er:
Billet Aluminum Cam Gears
Farga når jeg først kjøper isåfall. Pleier folk forresten å ha øvre deksel på regreima åpent for å vise de? Men er det noe vits? Eller er det liksom først når du har kompressor eller turbo det er noe vits?
Svinghjul er vel morro å bytte uansett.
Finnes det noen særlige kam'mer til mx5en som er verdt å bytte?
Noe annet???
Som sagt er det bare for å se litt. er nok lite av det som blir kjøpt. Skal prøve å bytte til grenrør på samme tid. Porting og sliping er ute av tankene.
Noen som har noen forslag på hva jeg burde ordne når jeg først har motor ute?
Alt av pakninger og simringer blir byttet, men tenkte på andre ting...
Nå har jeg ikke noe særlig penger, men tenkte å se hva jeg kunne iallefall tenkte på. Det jeg tenkte på er:
Billet Aluminum Cam Gears
Farga når jeg først kjøper isåfall. Pleier folk forresten å ha øvre deksel på regreima åpent for å vise de? Men er det noe vits? Eller er det liksom først når du har kompressor eller turbo det er noe vits?
Svinghjul er vel morro å bytte uansett.
Finnes det noen særlige kam'mer til mx5en som er verdt å bytte?
Noe annet???
Som sagt er det bare for å se litt. er nok lite av det som blir kjøpt. Skal prøve å bytte til grenrør på samme tid. Porting og sliping er ute av tankene.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
-
hadde heller kjøpt svinghjul/clutch enn kamdrev.. skal litt til å få no særlig nytte av justerbare kamdrev, min har det, synlig, men ikke brukt dem no spess enda.. og min går ikke som bruksbil. benytt sjansen også til å bytte motorfester kanskje? og eventuelle slanger som ikke ser helt bra ut... bytt gjerne også vannpumpa etc om du først er i gang, bedre med en driftsikker bil enn en bil som står parkert, med kule deler som (trust me)..
- Fred
- 7200 RPM
Motorfester var ikke dum ide. får se om jeg finner det til en god pris. Finnes slikt i poly også? Har faktisk ikke sett noen oppgraderte kammer på de standard sjappene iallefall. mulig flyin har noe. Men svinghjul hadde jo vært morro da. ikke så ille pris heller. Har akkurat bytte regreim sidne jeg ikke vet når det sist ble tatt, men får vel nesten ta vannpumpa også når jeg først er igang.
Hvis jeg var deg:
- Alle reimer
- Standard clutchlamell om ikke du tenker FI fremover ( + utløserlager! )
- Motorfester
- Vannpumpe
Sjekk nøye reimhjulet på veiva om vulkaniseringen er ok.
Jeg har aldri hørt om at folk bytter kammer på MX-5 med noe godt hell.
Bruk heller penger på å porte toppen for mer flow.
Det hadde vært morsomt å se hvor mye effekt man hadde fått ut av harald sin uten turbo. 1.9 liter og 20% mer flow må jo gi noen hester.
- Alle reimer
- Standard clutchlamell om ikke du tenker FI fremover ( + utløserlager! )
- Motorfester
- Vannpumpe
Sjekk nøye reimhjulet på veiva om vulkaniseringen er ok.
Jeg har aldri hørt om at folk bytter kammer på MX-5 med noe godt hell.
Bruk heller penger på å porte toppen for mer flow.
Det hadde vært morsomt å se hvor mye effekt man hadde fått ut av harald sin uten turbo. 1.9 liter og 20% mer flow må jo gi noen hester.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
I motsetning til andre japanske biler så er gevinsten ved andre kammer veldig liten på miata.
Jeg ville gått for porting av topp og såklart bytte av alle o-ringer,simmeringer og andre pakningner som kan være vanskelig å komme til når motor står i. Hvis du bestemmer deg for elokserte kamdrev, så pleier folk å kutte opp fronten på toppdekselet.
Har ett deksel her, ferdig vaska og sandblåst. Du kan sikkert kjøpe det hvis du vil..
Jeg ville gått for porting av topp og såklart bytte av alle o-ringer,simmeringer og andre pakningner som kan være vanskelig å komme til når motor står i. Hvis du bestemmer deg for elokserte kamdrev, så pleier folk å kutte opp fronten på toppdekselet.
Har ett deksel her, ferdig vaska og sandblåst. Du kan sikkert kjøpe det hvis du vil..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Fred
- 7200 RPM
Har du begge dekslene? med pakning?RotaryPower wrote:I motsetning til andre japanske biler så er gevinsten ved andre kammer veldig liten på miata.
Fant noen kammer. HKS hadde noen. hadde også chart fra dyno, men så ikke nøye. blir ikke kammer uansett. Noen som har porta sin ? (eller vet det er noen..) hva ble prisen og hvor gjorde dere det? Er det snakk om bare sinnsykt lite? er liksom ikke slik at man må bytte andre deler etter porting?
- Fred
- 7200 RPM
Tenkte å sandblåse en del av delene i motorrommet, men er det bare å sandblåse og ta på litt primer (eller hva det heter) og lakke på en varmebestandig lakk? noen som har forlag på lakk som er bra egnA? eller lønner det seg å få noen til å lakke det for deg?
- Fred
- 7200 RPM
Har fått kjøpt komplett pakningssett (toppoverhaling) til NA, men noen som vet hva som ikke er med i disse? kjøpte den av Oppistov, og han sa jeg mangla simrring til navet og bunnpakning, men må jo dobbeltsjekke
Noen som vet noe annet som er i bunnen?` er det et simrring i bakkant av navet også?
Og finnes det INGEN steder å kjøpe pakning til bunnen`? Stian sa så, men det må da finnes noen som har laget disse?|

Og finnes det INGEN steder å kjøpe pakning til bunnen`? Stian sa så, men det må da finnes noen som har laget disse?|
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
Bunnpanne pakning eksisterer meg bekjent ikke...
Der er simmerring både forann og bak på veiven ja... villa som nemt tidligere her bytta vannpumpe og diverse vakumslanger rundt om kring
Der er simmerring både forann og bak på veiven ja... villa som nemt tidligere her bytta vannpumpe og diverse vakumslanger rundt om kring
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Fred
- 7200 RPM
ikke tenkt på stempel eller ringer eller ringerStianOppistov wrote:Har du tenkt på stempel og ringer eller ringer, har du tatt en komprisjonstest, bare tenkte siden du skal ut med det alikevel,,

Kompresjonstest er ikke så dumt kanskje. Noen som har en kompresjonstester? ingen som kan ta på seg oppgaven? er ikke dette "fort" gjort egentlig bare man har testeren? Noen som tar med til oslo treffet imorra kanskje. .hehe.. Ser at biltema har kompresjonstester, men er dette til bil? kjenner ingenting til kompresjontesting, men er dette det ENESTE jeg trenger? http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82423
- Fred
- 7200 RPM
Fant ut at jeg ble litt overivrig med spørsmål lenger opp så mange forsvant... Så jeg gjentar de her plus noen nye:
1. Finnes det forsterket/forbedra motorfester?
2. Noen som har porta toppen sin? Hvor og hvor dyrt?
3. Må man bytte andre deler når man porter?
4. Noen som har kompresjonstester? Er dette lett? Eneste jeg trenger er denne?
5. Sandblåser man f.eks toppdekselet eller er det bare sliping/pussing?
6. Er det bare å sandblåse, ta på grunning og lakke med varmebestandig lakk?
7. Tips på lakk som er bra egna for formålet?
8. Tips på svinghjul som er bra men ikke supertoppklassen når det gjelder penger
Det var vel det
1. Finnes det forsterket/forbedra motorfester?
2. Noen som har porta toppen sin? Hvor og hvor dyrt?
3. Må man bytte andre deler når man porter?
4. Noen som har kompresjonstester? Er dette lett? Eneste jeg trenger er denne?
5. Sandblåser man f.eks toppdekselet eller er det bare sliping/pussing?
6. Er det bare å sandblåse, ta på grunning og lakke med varmebestandig lakk?
7. Tips på lakk som er bra egna for formålet?
8. Tips på svinghjul som er bra men ikke supertoppklassen når det gjelder penger

Det var vel det