Trenger hjelp raskest mulig.. (ECU-tilkoblinger)
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
-
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
burde vel være ganske enkelt det der..
Er greit å ha en A/F måler, så ser du om du kjører på Lean..
Da er det bare å slippe gasspedalen..
Jeg har nok berga motorn for havari pga A/F måler..
Jeg kan sikkert hjelpe til med koplingene en dag jeg kjører forbi (du bor i Trondheims omr ??).. hvis du strekker ledningene selv...
Er greit å ha en A/F måler, så ser du om du kjører på Lean..
Da er det bare å slippe gasspedalen..
Jeg har nok berga motorn for havari pga A/F måler..
Jeg kan sikkert hjelpe til med koplingene en dag jeg kjører forbi (du bor i Trondheims omr ??).. hvis du strekker ledningene selv...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
legger dette inn her... da det er her det hører til og ikke i en ny tråd...!
Magnum1985 wrote:
Hva er den skrue lignende greia?
Å hva betyr L/W og B/LG???
Svar gjerne raskt, holder på å mekker akkurat nå.
Hvor skal denne blå LANGE kabeln.... Sort, hvit å rød var ganske enkelt, det var jo bare å koble seg inn på kablene ved ECU'en.
RedRider wrote:Hei.
De bokstavene er farge koder på ledningene til vanntemp sensoren som du finner i bak-kant av motoren. (altså mot torpedo veggen, under coilene)
L/W = Blå ledning med Hvit strek
B/LG = Svart ledning med Lysegrønn strek.
Du skal altså klippe den svarte/lysegrønn ledningen, og føre den inn i boksen i stede for direkte til gods.
Magnum1985 wrote:HELT sikkert dette da?
Hvor befinner disse kablene seg???
Magnum1985 wrote:Jeg klipper denne og deretter forlenger den til ecu'en?
Må jeg da også klippe den BLå/hvite ledningen ved ecu'en?
Er ikke HELT med
RedRider wrote:JA... jeg er sikker....
De ledningene går til vanntemp sensoren, altså finner du de på sensoren som ligger under coilene. Finn den svarte/lysegrønn ledningen. Det er den du skal bruke.
RotaryPower wrote:Du skal klippe jordledningen og ta den enden som kommer fra vanntempsensor og forbinde med den blå ledningen fra den greddy boksen..
Såvidt jeg forstår av redrider.
Skaff deg noe mere avansert etterhvert men les og lær om det.
Magnum1985 wrote:Hvilken jord ledning?
Er det denne som er fra ecu'en?
Denne skal klippes også føres til den svart lysegrønne i motorrommet?
RotaryPower wrote:Nei. Det er jordledningen til sensoren. sensorens jord skal gå til den boksen til greddy. Lurer sikkert motor til å tro at den er kald og ecu gir mere bensin.
RedRider wrote:vent litt så skal jeg forklare nærmere.. må se slutten av F1....... brb.
Å for et løp det var.... Rått...
Bak på motoren, under coil pakken og CAS, finner du en vanntemp sensor med en kontakt som har to ledninger. Den ene går fra ecu til sensor ( tilførsel ), og den andre går fra sensor til jord. (gods)
Den jordings ledningen, som er sort med lysegrønn strek, skal du klippe i to og koble til den blå ledningen til greddy boksen. Den delen som blir til overs av den sort/lysegrønne lednigen kan du isolere og tape vekk. Regner med at du ser på koblings skjema hvilken del som skal kobles til greddy sin blå ledning, og hvilken som ikke lenger vil være i bruk.
Nå vil kretsen gå fra ecu til sensor, videre fra sensor til greddy boksen, og videre til jord via greddy boksen.
Håper dette hjelper litt...
Magnum1985 wrote:Hvor skal den blå/hvite? :S Litt forvirrende det akkurat nå. Har koblet den blå til den svart/lysegrønne kabeln som gikk til karosseriet nå
RedRider wrote: Den blå/hvite skal du ikke bry deg om... GReddy sin blå ledning skal kobles til sort/lysegrønn som kommer fra vanntemp sensor. ( den sorte/lysegrønne ledningen som går tilkarosseriet skal du heller ikke bruke.) Oki???
Magnum1985 wrote:OKI. TOPP. Må jeg justere tenningen etter dette da?
Justerte i går.
RedRider wrote:Ja. tenningen må justeres... Vil nok tippe du må ned i 4-6grader fortenning. kommer ann på hva lade trykket er. skru av musikken og hør etter tenningsbank. (knitre lyd)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata