Kjøpeguide

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

I tillegg har du høyt bremselys bak påmiata, noe jeg ikke tror/har sett på "vanlig" mx5
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Min har nå høyt bremselys :) (ja vet du mente NA)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

mysil wrote:men har plutselig hørt at Miata kunne ha noen tekniske problemer som MX5 ikkje har.
Miata har IKKE tekniske problemer som MX5 evt. ikke har eller har hatt... En periode for flere år siden var det flere saker her på forumet om at enkelte (ubrukelige) Mazdaforhandlere hevdet at det var MYE vanskeligere å få tak i deler til Miata framfor MX5 osv. Hos min lokale Mazdaforhandler her i Stavanger har det aldri vært noe problem, og med tanke på alle Miata'er som nå er i landet tror jeg ikke dette lenger er problem andre plasser heller.

Paradoksalt så har det faktisk vært slik at de med en europeisk 90 HK MX5 versjon har hatt mer problemer med trimmingsutstyr fordi dette normalt er tilpasset 116 Hk Miata.

Generelt ville jeg OVERHODET ikke tenkt over om bilen var en MX5 eller Miata. På en bil som er 10-15 år betyr den tekniske stand på hver enkel individuell bil det meste, og begge utgavene har veldig holdbare motorer og (alderen tatt i betrakning) holder normalt god teknisk stand.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

senest forrige uke var det en kar hos Mazdaforhandleren her som prøvde seg...

er den importert?

- ja... ka då?

nei, det kan være noen forskjeller på disse...

- det er det ikke, bare finn til en 92 modell du...

ehhh....

-eg har hatt både europeisk og us.. så stol på det...

oki då...

...poenget er at de alltid skal spørre etter chassisnr. eller reg. nr.
og da kan de med en gang komme med den at her kan det bli problemer...

men er bare å fortelle dem hvilken modell det er, så lenge du vet at det ikke er forskjell på den delen da...
for det er noen få ting som er forskjellig plassert, som feks spylertank...

jeg ville faktisk heller hatt en Miata før en MX-5 av den modellen jeg har,
om begge var like fin... for Miata-modellen fra '92 har AC og cruise-control, jaffal på den sorte (special edition) og noen andre...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Eg ville helst hatt miata eg også, mye penere ræv på de, pluss de mangler denne store firkanta røde boksen av ett tåkelys, cruice controll og ac skrur eg da bare av alikevel, :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

StianOppistov wrote:Eg ville helst hatt miata eg også, mye penere ræv på de, pluss de mangler denne store firkanta røde boksen av ett tåkelys, cruice controll og ac skrur eg da bare av alikevel, :lol:
da er det jo like greit å bare bytte bakplaten og lappe igjen bakfangeren! :)
....hvis det er kun det...

men helt klart som HansT sier... det er bilens generelle stand som bestemmer uansett
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

det negative med miata er jo et airbagratt som ser ut som en murstein.. :P høres litt dumt ut men det var en av grunnene til at jeg leitet etter kun mx5.. og så synes da jeg at standardskiltet er penere enn det stor firkantige..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Huseby
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Status: Offline

Post by Huseby »

_mx5_Rune_ wrote:det negative med miata er jo et airbagratt som ser ut som en murstein.. :P høres litt dumt ut men det var en av grunnene til at jeg leitet etter kun mx5.. og så synes da jeg at standardskiltet er penere enn det stor firkantige..
Enig med deg, det lange skiltet på mx5 er penere enn det amrikanske skiltet på Miata, men på mx5 ødelegger tåkelyset litt mens på Miata er det innfelt...en annen ting, egentlig en perfeksjonistisk ting, er speedometeret: På MX5 er det kun km/t mens på Miata er det både mph og km/t, noe som hadde vært greit, hvis ikke mph hadde vært den du så best...Alt dette er jo små bagateller selfølgelig, så alt er jo et spørsmål om prioritering :wink:
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

har stylingbakfanger og skiver kjøpt i usa med både km/t og mph så det går bra for min del.. :P
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
Post Reply