Lyd i MX5

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
pev
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Lyd i MX5

Post by pev »

Hei, alle sammen. Spørsmpl fra en som har fulgt med på aktiviteten i noen måneder, men som ikke har gitt lyd fra seg før nå.

Jeg er i ferd med å kjøpe en 2000 MX5, tror jeg. Det jeg har lyst til å skifte ut umiddelbart er stereoanlegget. Det er installert en Sony Cd-spiller og formentlig originale høyttalere i dørene.

Er det noen problemer med å skifte spilleren; jeg har tenkt på en Pioneer CD og MP3-enhet, og så store høyttalere som det er plass til i dørene. Er det plass til 8-tommere, som jeg mener å ha lest et sted, og hva er det plass til lenger oppe på dørene? Jeg har ikke lyst til å gjøre alt for mye endringer på selve bilen eller å begynne å lage nye hull for høyttalere bak setene e.l.

Har noen erfaring med om det er nok trøkk i en innebygget forsterker på 4x50 W når toppen er nede, eller om det er nødvendig mer flere Watt? Jeg behøver ikke nødvendigvis å spille kjempehøyt, men vil gjerne høre musikken skikkelig over vinden og omgivelsene.

Takker for alle svar.

PEV
Precious
4200 RPM
4200 RPM

Post by Precious »

Planen min i framtida er 6,5" i dørene, som jeg tror er maks også ha to diskanter på dashbordet.

For høytalerne i dørene blir det best med en ekstra forsterker, men jeg snakker om et frontsett til ca 3000kr.
classicturbo
2000 RPM
2000 RPM

Post by classicturbo »

jeg har 1 stk 8" basser m diskant i hver dør da blir vel det 2 veis høyttaler :?

i min mx-5 men da får man ikke det orginale dekselet på utsiden igjen da

så må man passe på at den ikke bygger for langt ut for da går den borti kanten på dachbordet :mrgreen:
morten-99
2000 RPM
2000 RPM

Post by morten-99 »

jeg her nettopp montert nytt frontsett i min 99", det var 6,5" i dørene og der var det god plass til mer. så jeg regner med at du får plass til 8" i døren. brukte i tillegg diskant oppe i det originale hullet og det låter bra.

det er veldig stor variasjon på hvor kraftig forsterkerne er i spillere, så jeg valgte i den forbindelse å skaffe meg en forsterker som ble koblet til også.
Post Reply