Hei, alle sammen. Spørsmpl fra en som har fulgt med på aktiviteten i noen måneder, men som ikke har gitt lyd fra seg før nå.
Jeg er i ferd med å kjøpe en 2000 MX5, tror jeg. Det jeg har lyst til å skifte ut umiddelbart er stereoanlegget. Det er installert en Sony Cd-spiller og formentlig originale høyttalere i dørene.
Er det noen problemer med å skifte spilleren; jeg har tenkt på en Pioneer CD og MP3-enhet, og så store høyttalere som det er plass til i dørene. Er det plass til 8-tommere, som jeg mener å ha lest et sted, og hva er det plass til lenger oppe på dørene? Jeg har ikke lyst til å gjøre alt for mye endringer på selve bilen eller å begynne å lage nye hull for høyttalere bak setene e.l.
Har noen erfaring med om det er nok trøkk i en innebygget forsterker på 4x50 W når toppen er nede, eller om det er nødvendig mer flere Watt? Jeg behøver ikke nødvendigvis å spille kjempehøyt, men vil gjerne høre musikken skikkelig over vinden og omgivelsene.
Takker for alle svar.
PEV
Lyd i MX5
Moderator: Styremedlemmer
- classicturbo
- 2000 RPM
- Status: Offline
jeg her nettopp montert nytt frontsett i min 99", det var 6,5" i dørene og der var det god plass til mer. så jeg regner med at du får plass til 8" i døren. brukte i tillegg diskant oppe i det originale hullet og det låter bra.
det er veldig stor variasjon på hvor kraftig forsterkerne er i spillere, så jeg valgte i den forbindelse å skaffe meg en forsterker som ble koblet til også.
det er veldig stor variasjon på hvor kraftig forsterkerne er i spillere, så jeg valgte i den forbindelse å skaffe meg en forsterker som ble koblet til også.