NB 1,8 kontra 1,6
Moderator: Styremedlemmer
NB 1,8 kontra 1,6
Heisann.
Til neste år blir det etter all sansynlighet en NB på meg, og jeg må ærlig innrømme at 1,8 literen frister mest.
Rent importmessig skiller det cirka 10.000 fra 1,6 til 1,8. Så det skal gå greit.
Til dere som eier NB 1,8: Hvordan er forsikringen? Hører rykter om at den er stiv pga de 30 ekstra hestene.
Personlig har jeg kun testet NB 1,6, og merket den var et lite hakk tregere enn NAen. Hva bruker 1,6 og 1,8 på 0-100?
Kom med innspill.
MVH Steffen
Til neste år blir det etter all sansynlighet en NB på meg, og jeg må ærlig innrømme at 1,8 literen frister mest.
Rent importmessig skiller det cirka 10.000 fra 1,6 til 1,8. Så det skal gå greit.
Til dere som eier NB 1,8: Hvordan er forsikringen? Hører rykter om at den er stiv pga de 30 ekstra hestene.
Personlig har jeg kun testet NB 1,6, og merket den var et lite hakk tregere enn NAen. Hva bruker 1,6 og 1,8 på 0-100?
Kom med innspill.
MVH Steffen
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
Tror forsikringsprisen er veldig stedsavhengig også, tviler på at 1,8 er noe spesielt dyrere enn 1,6 men jeg kan jo ta feil.
Jeg har ikke kjørt NB 1,8 selv, men har kjørt NA 1,6 og den virket kanskje litt friskere jevnt over. Synes min er nokså fin når du tømmer 1 gir og treffer perfekt med giret til 2, men så må du også i 3 for å nå helt til 100 så da taper du tid. Så har jeg også stor luftfiltergreie, og noen sier man nesten taper mellomregister der og får igjen i topp, men det er ikke godt å si. Kjekkere med en 1,8 kanskje mest pga. alle i USA har det.
Jeg har ikke kjørt NB 1,8 selv, men har kjørt NA 1,6 og den virket kanskje litt friskere jevnt over. Synes min er nokså fin når du tømmer 1 gir og treffer perfekt med giret til 2, men så må du også i 3 for å nå helt til 100 så da taper du tid. Så har jeg også stor luftfiltergreie, og noen sier man nesten taper mellomregister der og får igjen i topp, men det er ikke godt å si. Kjekkere med en 1,8 kanskje mest pga. alle i USA har det.
Takker for kjappe svar.
Jeg går ut i fra du opererer med full kasko Steinar.
Når jeg prøver å regne ut forsikringspris på gjensidige.no får jeg bare beskjed om at bilen er spesiell, og for å kunne gi meg riktig pris trengs flere opplysninger.
Gjør jeg det samme på NB 1,6 ender jeg på 2.735 (70 % og delkasko).
Jeg går ut i fra du opererer med full kasko Steinar.
Når jeg prøver å regne ut forsikringspris på gjensidige.no får jeg bare beskjed om at bilen er spesiell, og for å kunne gi meg riktig pris trengs flere opplysninger.
Gjør jeg det samme på NB 1,6 ender jeg på 2.735 (70 % og delkasko).
Jeg tør nesten ikke engang si hva IF ville ha av meg for å forsikre min 1,8 NA. Jeg har 75% bonus på 5. året. Og de skulle ha ca 18.000 i året for kasko (12.000 km kjørelengde)!
Hos Vesta fikk jeg denne beskjeden: "Oj, det ble dyrt dette. (16500 for delkasko.) Du skjønner, vi i Vesta er ikke så glade i å forsikre sånne GTI biler vi.
Hos Vesta fikk jeg denne beskjeden: "Oj, det ble dyrt dette. (16500 for delkasko.) Du skjønner, vi i Vesta er ikke så glade i å forsikre sånne GTI biler vi.
1994 Mazda Mx5 1,8L British Racing Green.
Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Leste nylig at forsikringsselskapene er leie av dette og reduserer utbetaling hvis det ikke da er din mor som kjører bilen hvis noe skjer. Da må du stresse for å ikke få politi til stedet hvis du kommer i et uhell 
Er selv 25, og langt fra ungdom selv, men kanskje i hodet, det er vel det de er redde for

Er selv 25, og langt fra ungdom selv, men kanskje i hodet, det er vel det de er redde for

-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
forsikring
Hei, betaler 10600,- for full kasko med 12000 km på min 99 10th 1,8. Gjensidige har jeg hos, desidert billigst. Jeg synest dette er en god pris med tanke på at jeg er 21.