Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er ikke så vanskelig.. Du ser fort hvordan det skal være når du plukker den av..
Jeg brukte ikke instruksjonen.. Hadde lest litt på forhånd..
Min erfaring er at det er lettere å skru ut hele ramma. Det er bare 6 bolter ekstra. Og gjør jobben enklere..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
I flg. monteringsveiledningen som medfulgte min zipperless-top skal reimene bak i kombinasjon med "mini-headliner" som festes i fremste bøyle holde toppen stabil mht. bevegelse fremover/bakover. Tror ikke jeg har festet headlinern riktig da denne henger i en bue nedover slik at den kommer nesten i berøring med hodet. Er bare 1,74 m høy og renger med at høyere personer vil irritere seg grønnj**lig over dette. Regner med at den skal festes slik at den er stram/vannrett. Hvordan dette skal foregå skjønner jeg imidlertid ikke.....
Headlinert kuttet jeg av og stroppene ble aldri montert. Det tar 2 sek å dytte bøylen bakover etter at toppen er dratt opp.
Monteringsjobben blir en del enklere hvis du hiver ut setene og det er kjekt å ha en kompis når ramma skal på og toppen skal opp for første gang.
jeg har fått headline'ern til å være temmelig stram, og det var naturligvis hele top'en også... men hvor lang tid bør den være oppe før man kan legge den ned igjen?
håper inderlig jeg ikke har gjort noen tabber nå... siden jeg aldri har sett de rette instruksjonene...
det føles greit, men det er jo nettopp da man tror man har klart det enkelt og greit, at det kanskje ikke stemmer
Min var så stram at jeg nesten ikke fikk lukket/låst toppen (måtte ha hjelp for å få presset den på plass). Monterte for en mnd. siden. Har enda ikke turt å legge den ned i frykt for at jeg ikke får den på alene. Har lest på nettet at den har strukket seg iløpet av et par uker. Skal imidlertid vente til det blir litt varmere før jeg prøver....
Hvordan ble utseende mht. utvendig "folder" på siden av glassruta? På min topp ligger disse ikke helt stramt inntil som med originaltoppen
jeg trengte også hjelp første gang, men har tatt den på og av ett par ganger alene etterpå.. men har ikke lagt den helt ned enda.
er ikke helt med på hva du mener med folder på siden av glassruten... hvis det er mellom bakruten og sideruten, så har jeg også litt "ujevnheter" der... men det er ikke så mye da.
fikk tips av Ole at når den har strukket seg litt kan man løsne skinnene som fester rainrail'en og sette de fast igjen...
(hvis man da løsner der man tror problemet ligger,
mens top'en er oppe, så skulle jeg tro resultatet kommer idet man skrur...)
en annen ting er at akkurat i bak-kant av siderutene synes nå den metallskinnen som gummilistene er festet i... kan ikke huske at det var slik før.. men er helt klart ikke noe problem, evt. kan de males/sprayes sort...