I går var jeg å så på en mx-5 jeg vurderer å kjøpe meg, se link:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=4&tot=41
Som selger skriver selv, så trenger den ny bakrute, men i følge en arbeidskollega som kjører MX-5 99mod, var ikke det voldsomt dyre greiene å få tak i via f.eks. båt butikker. Men det viste seg når jeg var å så på den at den også trenger nytt tak (soft top),ettersom den var sprukket på kanten langs siderutene, så da lurer jeg på hvor det er billigst å få nytt tak? Sjekket litt på mx5-parts.co.uk, men jeg vet ikke hva som er brukbart av de utgavene de har der jeg...?
Den har gått litt over 90.000km som det står, og har ikke hatt 90.000 service med reg. reim bytte. Jeg tenker som så at det er greit å gjøre det på et verksted så man kan "skylde" på noen hvis det viser seg senere at det ikke ble gjort riktig!

Ellers tenkte jeg på det når jeg kom hjem og så på bilder av andre biler at den så litt sliten ut innvendig, litt matt i dashbordet, men jeg vet ikke om dette kun var støv/møkk som kunne bli reddet av en god dashbord klut eller om dashbordet var skadet.
Det var ikke rust på bilen,men en 2x2cm flekk som lakk hadde flasset av på passasjer døra.
Jeg prøvekjørte den og synes den var veldig fin og god å kjøre,jeg har ikke kjørt NA modeller før og ble veldig overasket over hvor go-kart feeling man fikk i denne. Utrolig morsom bil egentlig!
Så hva synes dere som kan og vet litt om mx5, er den verdt de 50.000kr selgeren sa han kunne gå ned til? Og hvor mye burde jeg regne med at det kommer på når jeg må ha nytt tak og 90.000 service?
Takker for alle svar!

Hilsen Fred-Stian!