hva trenger jeg for å få servostyring

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587
Status: Offline

hva trenger jeg for å få servostyring

Post by TraCkinG »

Sitter å leker litt med en liten tanke om å montere servo på bilen min... men, vet ikke helt om jeg vil.. men, hva trenger jeg da?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Har du testet en bil med servo og kjent forskjellen ? Ikke mye poeng spør du meg da MX-5 uten servo ikke er noe manndomsprøve akkurat. Mye ekstra vekt og robber enda litt mer av de få hestene som er.
Du trenger vel servopumpe og snekke samt "pulley" fra en MX med servo. I tillegg går det en ledning fra selve servoen inn til motorstyringen. Mulig den gir feilkode om reima ryker eller.no
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM

Post by TraCkinG »

arildh wrote:Har du testet en bil med servo og kjent forskjellen ? Ikke mye poeng spør du meg da MX-5 uten servo ikke er noe manndomsprøve akkurat. Mye ekstra vekt og robber enda litt mer av de få hestene som er.
Du trenger vel servopumpe og snekke samt "pulley" fra en MX med servo. I tillegg går det en ledning fra selve servoen inn til motorstyringen. Mulig den gir feilkode om reima ryker eller.no
jeg har testet biler uten servo ja, hadde tidligere en honda accord 2.0 ex og der kunne jeg styre ved hjelp av lillefingeren..

Nei, mandomsprøve er det ikke, men allikevel.. innimellom hadde det vært deilig med servo, selvom det ikke akkurat er det om plager meg mest, men hadde vært godt når jeg skal lukeparkere og slikt, det er noe dritt uten servo!

Samtidig mistenker jeg at litt av den følelsen jeg har mellom vei-bil vil forsvinne med servo... det kommer vel sikkert sist på listen, men greit å vite... koster dette mye?
www.miata.no
Paest
2000 RPM
2000 RPM

Post by Paest »

Modern har en 2l accord også, og den synes jeg er forferdelig å kjøre. En fjert i feil retning kan gi utslag på rattet om du ikke holder skikkelig fast.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM

Post by TraCkinG »

Paest wrote:Modern har en 2l accord også, og den synes jeg er forferdelig å kjøre. En fjert i feil retning kan gi utslag på rattet om du ikke holder skikkelig fast.
hehe... synte den var nydelig jeg.. men, man må på en måte kjenne de litt... når pappa skulle kjøre den til jobben, og en som jobbet der fikk vite det, fikk han beskjed om å konsentrere seg så han ikke kjørte ut :P

Den bilen var fin den, helt til clutchen måtte byttes (var gåen når jeg fikk den :P og skulle da vært byttet av selger (forbannet være deg)), vannpumpa og toppakning gikk, toppen var sprukket og måtte slipes, og så gikk hele motoren deretter til de evige turtallsmarker...

kan vel kanskje ikke si at jeg savner den på en måte lenger :P mn, servoen var god!
www.miata.no
Post Reply