Turbo trimming
Moderator: Styremedlemmer
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Turbo trimming
Hehe.. Som alle sier, mye vil ha mer.
Har nå montert turbo, fiksa eksos, renska katalysator, intercooler er under montering, justert opp noe trykk, kjører ca 0.4, så da lurer jeg på hva neste logiske steg vil være for meg som vil trimme mere. (Likte dårlig å bli frakjørt av en trimma 200sx kjøre fra kameraten min med hans 200, da denne er LITT trimmet) Hehe.... Men jeg er IKKE fornøyd, va vil mitt neste logiske steg være? Skifte dyser (evt hvilke) ? Må jeg da også skifte bensinpumpe? Noen andre forslag? Skal IKKE gå veien til datasprut med det første.
Mats
Har nå montert turbo, fiksa eksos, renska katalysator, intercooler er under montering, justert opp noe trykk, kjører ca 0.4, så da lurer jeg på hva neste logiske steg vil være for meg som vil trimme mere. (Likte dårlig å bli frakjørt av en trimma 200sx kjøre fra kameraten min med hans 200, da denne er LITT trimmet) Hehe.... Men jeg er IKKE fornøyd, va vil mitt neste logiske steg være? Skifte dyser (evt hvilke) ? Må jeg da også skifte bensinpumpe? Noen andre forslag? Skal IKKE gå veien til datasprut med det første.
Mats
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
-
- Status: Offline
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Som sagt, intercooler er under montering. [/list][/code]HF-mx5T
InnleggSkrevet: 09:14 - Tirsdag 12 Sep 2006 Tittel:
få på en intercooler, det trenger du uansett om du skal opp med effekten..
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
arildh: Var akkurat det som var spørsmålet, bør jeg skifte dyser nå? Eller har jeg ikke behov får det enda?
Jeg vil vel ikke få mere utav motoren ved å sette på større dyser uten å gjøre no med innsprøytningen, eller?
Jeg vil vel ikke få mere utav motoren ved å sette på større dyser uten å gjøre no med innsprøytningen, eller?
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Kan sikkert sette på større dyser, men hva passer på original ecu da. kan bruke til 323f 1,8 men de er ikkje så mye større da. eventuelt til mazda 626 1988-1990 2.0i-16v.. Må nok ut med fm link eller greddy emannage tror eg.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Større dyser på orginal ECU hjelper ikke stort da den ikke er kalibrert til å styre disse. Tenning vil også bli uforandret.
Du kan skvise ut litt ekstra av orginaldysene med en AFPR og en walbro pumpe. ( Jeg har TILFELDIGVIS en 190 lph pumpe til salgs under selges forumet...
)
Det er dog ikke snakk om å ta ut mye mer enn 0.5 bar vil jeg tro da tenning og A/F fortsatt er et problem.
Er du på stramt budsjett og har noen tekniske gener ville jeg gått for MegaSquirt. Det er en på miata.net nå som driver på med en writeup for Miata as we speak. Jeg vil tro at sluttresultatet med MS er like bra eller bedre enn Link men krever mye kunnskap om tuning og innsprøytningssystemer generelt. Å kjøpe seg ut av problemet i form av en FM Link er enkelt og sikkert men koster $.
Du kan skvise ut litt ekstra av orginaldysene med en AFPR og en walbro pumpe. ( Jeg har TILFELDIGVIS en 190 lph pumpe til salgs under selges forumet...

Det er dog ikke snakk om å ta ut mye mer enn 0.5 bar vil jeg tro da tenning og A/F fortsatt er et problem.
Er du på stramt budsjett og har noen tekniske gener ville jeg gått for MegaSquirt. Det er en på miata.net nå som driver på med en writeup for Miata as we speak. Jeg vil tro at sluttresultatet med MS er like bra eller bedre enn Link men krever mye kunnskap om tuning og innsprøytningssystemer generelt. Å kjøpe seg ut av problemet i form av en FM Link er enkelt og sikkert men koster $.
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
For 1000nde gang så bør du starte med og oppgradere ekosen din. Dette må jo være det punktet som står høyest opp på lista di. Nå har du luft inn, da må du også få lufta ut igjen.
Videre derfra så er som sagt tidligere.
Bensinstyring, tenningstyring, dyser, pumpe. Som Arildh skriver så er LMM på 1,6l ett stort strupe punkt. LMM fra RX7 er vell en mulighet men det beste er og fjerne denne helt med ett skikkelig sprut.
Morten
Videre derfra så er som sagt tidligere.
Bensinstyring, tenningstyring, dyser, pumpe. Som Arildh skriver så er LMM på 1,6l ett stort strupe punkt. LMM fra RX7 er vell en mulighet men det beste er og fjerne denne helt med ett skikkelig sprut.
Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Greddy E-Manage Ultimate. Det nærmeste du kan komme datasprut uten å gå hele veien. Min har vært i og det fungere. Men har ikke fastmontert det pga bredbåndslambda`n ikke er i ennå og venter med det til turbo`n kommer inn. Hvorfor vil du ikke ha datasprut/piggyback nå med engang? Med skikkelig styring over sprut og gnist er det så mye mer å hente. Kjøper du en hel haug med tenningsretardere kommer du til slutt til å kjøpe noe mer avansert uansett..
En ting du kommer til å merke uansett er det at folk er tilnærmet religiøse i henhold til hvilken datasprut/piggyback/sprut&gnist løsning som er best. Som regel er det deres egen

En ting du kommer til å merke uansett er det at folk er tilnærmet religiøse i henhold til hvilken datasprut/piggyback/sprut&gnist løsning som er best. Som regel er det deres egen


[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine