Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
160 på bakhjulene ved 0.4 bar ? Tja. Det skal mye til.
En 1.6 bremser vel litt over 90 hester på bakhjulene orginalt.
Hvis flow øker linjært fra atmosfærisk trykk til 0.4 bar overlading så kan man ca. gange 90 med 1.4 og ~ 130ish hk.
Hvis 0.4 bar skulle gi 160 whp må det være en helvetes bra flow igjennom motoren, noe det ikke er om det er orginal eksos og den downpipen som var med greddy kitet. Ved 0.7-0.8 bar er det vel ikke umulig.
Spørs om det ligger riktig data inn på bilen også..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
hf-mx5t, hvis det var trykket på min kompressor mx-5 du lurte på så gir den maks 8 psi, tror det er sånn ca 0.5 bar. Mx'n min er en europeisk mx5 med originalt 90 hk, så jeg er godt fornøyd med "påslaget". Bruker link styreenhet, og da jeg hadde satt den opp selv i henhold til manualen gå den ca. 170 hk. Turbo karlsen klarte med litt finjustering å få den opp i 191 hk. Kan sikker få ut litt til for jeg hadde problemer med falsk luft som vi ikke fant ut av da, men det viste seg å være en sprekk i underkant av intercooleren. Motoren er ellers original, men luftmengdemåler er vekk, stort kn filter direkte på, og større dyser.
Ja ville tro det ja, men visste ikke at den var å få til 1.6 motoren.. men men.. noen får til det meste.. Var derfor jeg var litt nyskjerrig... om det faktisk var en 1.6 l med M62 på veiene i Norge..