Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Vurderer og kjøpe meg et digitalt kamera, har lyst på et speilrefleks da tenkte jeg, men siden jeg har like my peiling på sånt som en kamel har på snø, så trenger jeg hjelp.
hva er å anbefale og hva trenger jeg av finesser på kameraet? megapixels eller hva det heter osv?
helt grønn
takker for hjelp
Medlem Nr. 603
1992 mx-5 1.6 NA brg, sportsfilter, sleepy eyes og montert tåkelys
-------------------------------------------------------
x Honda civic 1.5 1989mod.
En liten digresjon. I gobi ørkenen må kamelene både takkle kulde og snø, og stekende varme.
Tilbake til det du spør om. Har et Canon EOS 350D som jeg kjøpte her i vår, er strålende fornøyd med kameraet, og er lett og bruke. Canon har nå kommet ut med oppfølgeren til dette kamera EOS 400D. Som er hakket dyrere. Så hvis du går for et 350D så tror jeg du kan få en ok pris, hvis du snuser litt rundt på nett.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
tness wrote:En liten digresjon. I gobi ørkenen må kamelene både takkle kulde og snø, og stekende varme.
hehe ok?
tness wrote:Tilbake til det du spør om. Har et Canon EOS 350D som jeg kjøpte her i vår, er strålende fornøyd med kameraet, og er lett og bruke. Canon har nå kommet ut med oppfølgeren til dette kamera EOS 400D. Som er hakket dyrere. Så hvis du går for et 350D så tror jeg du kan få en ok pris, hvis du snuser litt rundt på nett.
okay, å da kan man bestemme lukkertid å alt sånn artigheter selv?
har du noen fine eksempler kanskje?
Medlem Nr. 603
steffen wrote:Da må du kjøpe et brukt, evt eldre modell.
Ellers får du greie kompaktkameraer til 3000. Canon Digital Ixus f.eks.
hmm, skjønner, litt flaut men, hva er egentlig forskjellen på speil og kompakt? trenger jeg et speil, eller går det greit med kompakt, har jo ikke nå foto erfaring osv, bare lyst til å prøve å fotografere litt mer "spennende" heh
Medlem Nr. 603
kompakt kameraer er jo slike som man ikke kan bytte ut linser og slikt da!! Det er ok kameraer til vanlig bruk, men, man kan vel ha mer "profesjonell" morro med speilrefleks..
Men, til vanlig bruk, gir IXUS-serien til Canon bra bilder...
Det er masse tester av kameraer på dinside.no, sjekk der.. da får du ok vurderinger fra folk som kan dette!