Dyser, hvor?
Moderator: Styremedlemmer
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Dyser, hvor?
Hvor kan jeg få tak i dyser av diverse størrelser til min 1.6 NA?
Skal ha noen som er større, gjerne 1.8l dyser eller noen
som er hakke større.
Så har dere noen tips til meg hvor jeg kan rask, enkelt, og
ikke minst billig å få taki meg dette?
Mvh Mats
Skal ha noen som er større, gjerne 1.8l dyser eller noen
som er hakke større.
Så har dere noen tips til meg hvor jeg kan rask, enkelt, og
ikke minst billig å få taki meg dette?
Mvh Mats
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
www.ebay.com kjøpte eg mine 1,8 dyser, 350 med frakt til norge,
ellers så har de fleste hugg slike til 323f med doch 1,8 ellers så har eg hørt at ecuen klarer 626 2.0i-16v dohc, men det må noen andre bekrefte, de er store nok til ca 150hk pluss,

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Eg merket stor forskjell eg, men non turbo,
ingen som tror på meg da, disse har vert diskutert før, men eg merker bedre bunndrag og bedre gassrespons, de er jo ikkje så mye større da, originalt så er det vel 210-220cc og 1,8 er 220-230cc lurer på om 626 var 270 men er ikkje sikker..mener å huske å lest at ecu klarer opp til nærmere 300 uten store problemer, men kanskje man kan finne ut noe på miata.net men i usa så har de ikkje denne 16v 626...
Edit her bruker de slike dyser som eg har, skal holde til 12psi,,
http://www.miata.net/hakuna/0021/aindex.htm

Edit her bruker de slike dyser som eg har, skal holde til 12psi,,

http://www.miata.net/hakuna/0021/aindex.htm
Last edited by Miatapowers on 27 Sep 2006, 17:48, edited 1 time in total.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Ecu en tar ikke skade av større dyser men den kan du uansett kaste.hvis ikke du skal ha en piggyback ecu da må da orginalhjerne også. for det eneste du gjør med større dyser er og øke bensinmengden over hele registeret. Du må ha en ny ecu hvor du kan styre bensin og tenning. ellers blir det helt bakgårdsmekk as. Gjør det heller ordentlig fra starten. Jeg prøvde 1,8 dyser pluss høyere bensintrykk brukte kanskje 1,8 på mila.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Nå brukte eg ca det samme med 1,6 og justert trykk, satt i 1,8 dyser så slapp eg å øke trykket på bensin så mye, fikk da lavere forbruk igjen, så om man kunne brukt dyser fra en 626 så hadde man fått forbruket litt mer normalt enn med bensintrykksreg så pøser inn bensin på hele registret, men er enig at man bør kjøpe ecu, feks greddy emanage så eg nesten vant på ebay,,Mr-BRG wrote:Ecu en tar ikke skade av større dyser men den kan du uansett kaste.hvis ikke du skal ha en piggyback ecu da må da orginalhjerne også. for det eneste du gjør med større dyser er og øke bensinmengden over hele registeret. Du må ha en ny ecu hvor du kan styre bensin og tenning. ellers blir det helt bakgårdsmekk as. Gjør det heller ordentlig fra starten. Jeg prøvde 1,8 dyser pluss høyere bensintrykk brukte kanskje 1,8 på mila.

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Plug and play careful . Ikke til å tulle med. 1456$ sist jeg sjekka. Da med airtemp,map sensor og keypad. Basis pakka.Magnum1985 wrote:Jupp.. Ja må vel spare... Så det er bare plugg and play med link? Hva er det billigste alternativet?
Evt noen som har en link å selge?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
-
- 500 RPM
- Posts: 67
- Joined: 13 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 2001
- Location: Drammen
- Status: Offline
non-turbo
Litt OT i forhold til trådstarter, men er oppskriften lik for non-turbo-biler? Tenkte å begynne i bunn med drivverk, veigrep og optimering av hva jeg allerede har. Så får jeg se hvor lenge 1,6 er morsomt 

'08 NC1 1.8 PRHT
x-'94 NA 1.8 Japanimport i Irland
x-'90 NA 1.6
x-'94 NA 1.8 Japanimport i Irland
x-'90 NA 1.6
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: non-turbo
1.6L motoren blir morsom kun ved overtrykk..sifpilsen wrote:Litt OT i forhold til trådstarter, men er oppskriften lik for non-turbo-biler? Tenkte å begynne i bunn med drivverk, veigrep og optimering av hva jeg allerede har. Så får jeg se hvor lenge 1,6 er morsomt
Med en N/A motor så merker du "store" forskjeller på å skifte filter, eksos osv.. Mest placebohester spør du meg...
Store forskjellen er når det kommer inn en kompressor eller turbo...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive