Jeg fikk en ny klutch fra MX5parts denne uka og skulle gå igang og skifte med en gang. Etter noen midre problemer med vanskelige skruer/muttre skulle jeg løsne skruene på girboksen. Problemet er at jeg ikke kommer til med noe verktøy på de to skruene som sitter øverst på girboksen. Når tak i skruene med skralle med 3-4 forlengere men har ingen sjanse til å klare å skru ettersom det er svært trangt.
Noen som har noen tips å komme med om hvilke verktøy jeg skal bruke eller om noe som må demonteres først for å komme til?
Bytte av klutch, skruene øverst på girboks
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Kom til de selv men er lipp pes, men eg brukte fastnøkkel på de, men mener å huske at det var lett, var en av de andre så var verre, ene på siden,. så skal eg bytte clutch så drar eg ut alt neste gang tror eg,
både motor og gir, like kjapt regner eg med. og mye enklere.

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
som stian nevner bruk ett universal ledd til verktøyet ditt... tok dei 2 boltene uten å fjærne downpipe... litt tidkrevende men det gjikk helt fint
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Ja, de er et lite helvete å få ut.
Jeg kjøpte et sånn forlenger sett på Biltema hvor det er litt "slakk" i leddene. Med alle sammen festet til hverandre var det nok flex til at hylsa holdt seg på mutteren.
Gled deg til når du skal tre inngående aksel inn på svinghjulet
Jeg håper du har et sentreringsverktøy og et par jekker ekstra.
Jeg kjøpte et sånn forlenger sett på Biltema hvor det er litt "slakk" i leddene. Med alle sammen festet til hverandre var det nok flex til at hylsa holdt seg på mutteren.
Gled deg til når du skal tre inngående aksel inn på svinghjulet

Skal man gjøre en del selv med bilen er det vel verdt pengene å investere i noe skikkelig kvalitetsverktøy. Kjøpte selv et Bacho pipesett noe ala dette:

Det har jeg ikke angret på for å si det slik
Det er noe i det med at skikkelig verktøy er halve jobben!
Det har jeg ikke angret på for å si det slik

Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo