Avgiftsøkning
Moderator: Styremedlemmer
Genialt at MX-5 går ned.
Nå er det riktignok bare NC på den listen her.
Men det er vel rimelig å anta at NA og NB vil få lavere avgifter? (Engangsavgift ved import.)
Edit: Co2-utslipp på NC 2.0 er 193.
Sakser dette fra mobile.de. Dette er fra en NB 1,6.
CO2-Emissionen kombiniert:
211 g/km
En 1,8 har 218 g/km.
Kan disse bli dyrere da?
Nå er det riktignok bare NC på den listen her.
Men det er vel rimelig å anta at NA og NB vil få lavere avgifter? (Engangsavgift ved import.)
Edit: Co2-utslipp på NC 2.0 er 193.
Sakser dette fra mobile.de. Dette er fra en NB 1,6.
CO2-Emissionen kombiniert:
211 g/km
En 1,8 har 218 g/km.
Kan disse bli dyrere da?
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Trist..
Ligger fokuset kun på utslipp, ikke hestekrefter, slagvolum og vekt?
"CO2-Emissionen kombiniert". Betyr blandet kjøring eller noe slikt?
Ligger fokuset kun på utslipp, ikke hestekrefter, slagvolum og vekt?
"CO2-Emissionen kombiniert". Betyr blandet kjøring eller noe slikt?
Last edited by steffen on 08 Oct 2006, 15:04, edited 1 time in total.
-
- Status: Offline
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
vil det si at det kan være lurt å prøve å få bilen turbogodkjent før nyttår eller?
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Tidligere har avgifta hatt følgende faktorer: Vekt, Kw og volum. Nå er volum-biten byttet ut med Co2.
Dette tjener jo store dieseler med lavt Co2-utslipp enormt på. BMW 325 TD var vel en av de som gikk ned mest. 100-something laken.
Wankel-motorene sliter jo sinnsvakt. Høyt Co2, og "fordelen" med bare 1,3 liters volum er borte. 231 HK RX-8en blir jo ca 200 laken dyrere, mens 192 HK versjonen "bare" 150 laken.
Dette tjener jo store dieseler med lavt Co2-utslipp enormt på. BMW 325 TD var vel en av de som gikk ned mest. 100-something laken.
Wankel-motorene sliter jo sinnsvakt. Høyt Co2, og "fordelen" med bare 1,3 liters volum er borte. 231 HK RX-8en blir jo ca 200 laken dyrere, mens 192 HK versjonen "bare" 150 laken.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
Det skal jo sies at dette ikke er vedtatt da.. er bare et budsjettFORSLAG!! så vi får se hvordan det går. men virker lite gjennomtenkt spør du meg.. i tillegg til at det er andre miljøgifter som skader mer i diesel-biler..
Men, altså, hvor er tankegangen da.. Statoil eller hvem det er kan bygge uten CO2 rensing fra starten (kan det iallfall virke som), mens man skal ta knekken på salg av de bilene som slipper ut en promille av det statoil kommer til å gjøre... jaja!
Men, altså, hvor er tankegangen da.. Statoil eller hvem det er kan bygge uten CO2 rensing fra starten (kan det iallfall virke som), mens man skal ta knekken på salg av de bilene som slipper ut en promille av det statoil kommer til å gjøre... jaja!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline