Hvordan vil de nye avgiftsregler slå ut ved import av MX-5

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det er vel ikke CO2 som gjør det sinnsyke utslaget for morsomme biler:
Hauk wrote:Dette er satsene (sakset fra et annet forum):
...
Motoreffekt, kr/kW
første 65 kW: 120,59 -11,7%
neste 25 kW: 502,47 +0,9%
neste 40 kW: 1 205,92 +21%
resten: 2 512,33 +49%
De har altså økt HK avgiften på kraftige biler med 49% !!!!
Horer...

Dette er ikke bra. "Supra-skilter" kommer til å bli enda mer vanlig fremover.
Man skulle tro ateksempelvis Porsche kommer til å slite med nybilsalget.
Brukt priser kommer vel også til å stige.
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Ja, fra 130 kW (~177 hk) og oppover koster det skjorta.

Det var vel ingen Porscher som kom noe gunstig ut av dette nei. :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg leste om en på Bilforumet som hadde kjøpt seg Diablo men kjørte på svenske skilter da det ved salg av en slik bil er helt nødvendig å annonsere internasjonalt pga. få potensielle kjøpere i Norge. Dette var før de nye avgiftsreglene så problemstillingen er enda mer aktuell nå når slike doninger koster 1/3 å eie utenfor avgifts Norge
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Lurer mer på hvordan det blir ved status endring av kjøretøyet..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

Jeg har vært i kontant med Mazda, og jeg har desverre dårlige nyheter.

NCen (1,8 ) vil stige med cirka 25.000,- hvis det nye statsbudsjettet blir godtatt. Det viser seg at denne regnemodellen på nettet er feil.

Dette betyr at import av NA og NB vil bli enda dyere da dem har høyere utslipp?
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Hva er det som er feil med regnemodellen ?
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

arildh wrote:Hva er det som er feil med regnemodellen ?
muligens denne artikkelen han tenker på.. viser at regjeringen har regnet litt ekstra tillegg på prisene pr. i dag osv...

http://www.dinside.no/php/art.php?id=343041
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

steffen wrote:
AJF wrote:Noen som vet hva co2 utslippet er på en NB 1,8l (1998-2000)?
218 gram co2 per km.

211 på 1,6.
Takk, da skal jeg regne litt :D
Post Reply