Gearboks feste?
Moderator: Styremedlemmer
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Gearboks feste?
Har merket at gearkassen min har "slått" seg i gir ved anledninger. (Ved sagte utføring av kløtsj pedal) Dette er det samme som om man skulle sluppet kløtsjn totalt ut. Ett enda feilsymptom er at bilen "jokker" litt ved start og stopp til f.eks lyskryss. Men det som er hele clue her, det er at gearkasssen beveger seg nå inni hampen. Å nå i dag så skjedde d noe. Trur det smalt av noe. Deretter gikk bilen helt fint framover ikke noe form for problemer med å kjøre framover, men ved nedbremsing i girene (altså bremse uten å bruke brems) så lugget det nå for jævli, pluss at d virket som om gearkassen beveget seg store avstander, og det kom en slik lyd som at gearkassen kommer borti chassiet eller no slikt.
Noen som har peiling på hva det er?????
Noen som har peiling på hva det er?????
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Feil er funnet. Det er en helsikkes stor "brakett" om man kan kalle det det, som går fra diffen fram til girkassen for å støtte opp hele opplegget.
Denne braketten er knukket i to bak akkurat der hvor boltene er festet i diffen.
Denne braketten er knukket i to bak akkurat der hvor boltene er festet i diffen.
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Mosjøen Bil og Maskindemn. AS - Telefon: 75 18 68 00
Brødrene London AS - Telefon: 22 64 94 64
Willys Verksted telefon 76 96 05 50
Disse huggerne har MX5 stående..
Brødrene London AS - Telefon: 22 64 94 64
Willys Verksted telefon 76 96 05 50
Disse huggerne har MX5 stående..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
En må være den første...StianOppistov wrote:Hehe tvilsomt du trenger en ny ppf eller pdf eller hva de heter, de holder da,, Har enda ikkje hørt om noen så har ødelagt de,

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Hehehe.... Jeg var den første. Er delt i to som juling ved feste bak på diffen, må lage nå midlertidig løsning med noe nytt stål der. Har ringt to stk av de før du rakk å si fra vidar, men takkar for tipset =)
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hadde de ikke ?Magnum1985 wrote:Hehehe.... Jeg var den første. Er delt i to som juling ved feste bak på diffen, må lage nå midlertidig løsning med noe nytt stål der. Har ringt to stk av de før du rakk å si fra vidar, men takkar for tipset =)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Trur nokk det, men måtte ringe tilbake i morgen.
De hadde ingen "ute" som kunne sjekke akkurat nå (begge plassene jeg ringte) Men håper de ikke tar så altfor mye for den, er jo lett å demontere å montere så.
De hadde ingen "ute" som kunne sjekke akkurat nå (begge plassene jeg ringte) Men håper de ikke tar så altfor mye for den, er jo lett å demontere å montere så.
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
Det som er viktig her er å finne ut hvorfor dette skjedde. PPF er ingen slitedel som ryker.
Jeg setter pengene mine på at motorfestene dine er helt utslitte. Det er vanskelig å se da motoren hviler på festene.
Sett opp panseret ditt og se på motoren når du setter den i 1. eller Revers. Hvis den hopper eller krøller seg merkbart er det bare å skifte. Har du over 10 år gammel bil skader det ikke å skifte de unasett.
Jeg setter pengene mine på at motorfestene dine er helt utslitte. Det er vanskelig å se da motoren hviler på festene.
Sett opp panseret ditt og se på motoren når du setter den i 1. eller Revers. Hvis den hopper eller krøller seg merkbart er det bare å skifte. Har du over 10 år gammel bil skader det ikke å skifte de unasett.
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Dette er sant. Får vel bestille nye slike å... Fort gjort å skifte de er de ikke?
PS: Er velkjent for min agressive kjørestil så kom ikke som noen bombe at noe måtte ryke. =p
PS: Er velkjent for min agressive kjørestil så kom ikke som noen bombe at noe måtte ryke. =p
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX