Har tenkt å bytte demperne på bilen. På webshoppene har jeg sett kits til 5000-ish kroner. Trenger det å koste så mye? Jeg er egentlig ikke interessert i senkeesett eller slike ting, bare nye, gode dempere.
Hva bør noe sånt koste? Er det vanskelig å bytte ut? Har byttet dempere på BMW 3-serie selv før.
hilsen Børge
Støtdempere
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
www.ebay.com søk etter miata og kyb agx så får du de beste demperne etter min meining. ellers så kan du få mine originale for 200.- pluss frakt når eg bytter de.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Takk for tipset!
Jeg bladde gjennom serviceboken min i går. Den sier at man må løsne det øverste "ball joint" når man vil ha ut fjerbenet. Boken mener at for det kan det lønne seg med et spesielt Mazda-verktøy, "SST 49 0118 850C". Har du hørt om denne saken? Noen som er villige til å låne bort en mens jeg bytter demperne?
Mens jeg først bytter demperne gjetter jeg på at det er fornuftig å bytte en del foringer i understellet. Jeg sliter litt med å få oversikt over hvilke foringer jeg eventuelt bør bytte samtidig.
Børge
Jeg bladde gjennom serviceboken min i går. Den sier at man må løsne det øverste "ball joint" når man vil ha ut fjerbenet. Boken mener at for det kan det lønne seg med et spesielt Mazda-verktøy, "SST 49 0118 850C". Har du hørt om denne saken? Noen som er villige til å låne bort en mens jeg bytter demperne?
Mens jeg først bytter demperne gjetter jeg på at det er fornuftig å bytte en del foringer i understellet. Jeg sliter litt med å få oversikt over hvilke foringer jeg eventuelt bør bytte samtidig.
Børge
1991 MX-5 1.6l RØD
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Jeg ser på mx5parts.co.uk at de har:
Front & Rear anit-roll bar bush set £75.92
Front wishbone bush set £79.34
Rear wishbone bush set £167.71
Upper Ball Joint Booth £4.99
Trenger jeg alle tre settene? Eller overlapper de hverandre på noen måte?
Når jeg bytter foringer gjetter jeg på at for- og bakstilling må justeres inn på nytt. Tipper at det ikke holder å notere seg dagens innstillinger. Eller hur?
Når jeg bytter dempere har jeg hørt at jeg må splitte det øvre kuleleddet foran. Og da er det lurt med en ny foring der også. Er det dette som er "upper ball joint boot"?
Børge
Front & Rear anit-roll bar bush set £75.92
Front wishbone bush set £79.34
Rear wishbone bush set £167.71
Upper Ball Joint Booth £4.99
Trenger jeg alle tre settene? Eller overlapper de hverandre på noen måte?
Når jeg bytter foringer gjetter jeg på at for- og bakstilling må justeres inn på nytt. Tipper at det ikke holder å notere seg dagens innstillinger. Eller hur?
Når jeg bytter dempere har jeg hørt at jeg må splitte det øvre kuleleddet foran. Og da er det lurt med en ny foring der også. Er det dette som er "upper ball joint boot"?
Børge
1991 MX-5 1.6l RØD