girkasse
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
girkasse
Er der noen der ute som har erfaring me å bytte lager i girkassa...
vurdere å ta dette samtidig som cluch bytte,,,,
vurdere å ta dette samtidig som cluch bytte,,,,
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
det skjer rett som det er med en mx5 kasse.. min lagde lyd som pokker, så har levert den inn til overhaling nå.. lagerene koster drøye 2000kr.. også må man regne ca 3000kr for å få det gjort tenker jeg.. jeg har ihvertfall satt av 7000kr for overhalingen..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
vet ikke hvor vanlig det er jeg, men det skjedde med gamle girkassa som satt i Hf-mx5T sin, og det har skjedd med min, og når lyden kom på min var det ikke mange søk på nett som skulle til før jeg fant "har du denne lyden er det lagerene i girkassa de som har gått" på div mx5 sider.. Jeg har en 91 ja, men det har vel ikke vært endringer på disse kassene siden lenger før og lenge etter dette..
Ulempen med å kjøpe en brukt kasse er jo at man ikke vet kvaliteten.. merkelig nok har alle deler som er til salgs gått veldig kort, mens alle biler man ser til salgs har gått omtrente det tredobble..
Og om kassa er i ok stand når man kjøper den kan det gå 2mnd så ryker den også.. min var eksemplarisk når jeg fikk bilen, og orket ikke så voldsomt mye mer enn det.. Derfor ser jeg på det som bedre å heller bruke noen ekstra kroner på overhaling enn å kjøpe en brukt kasse (som kanksje angivelig skal være overhalt også).. Nå vet jeg i det minste hva jeg har, og får sjekket ut med mine egne og professjonelles øyne at alt er i tipp topp stand
Hadde det ikke vært så kort tid igjen til mai skulle jeg gjort det selv, og da hadde det definitivt vært lønnsomt! Bare det at tiden ikke strekker til.. 
Ulempen med å kjøpe en brukt kasse er jo at man ikke vet kvaliteten.. merkelig nok har alle deler som er til salgs gått veldig kort, mens alle biler man ser til salgs har gått omtrente det tredobble..

Og om kassa er i ok stand når man kjøper den kan det gå 2mnd så ryker den også.. min var eksemplarisk når jeg fikk bilen, og orket ikke så voldsomt mye mer enn det.. Derfor ser jeg på det som bedre å heller bruke noen ekstra kroner på overhaling enn å kjøpe en brukt kasse (som kanksje angivelig skal være overhalt også).. Nå vet jeg i det minste hva jeg har, og får sjekket ut med mine egne og professjonelles øyne at alt er i tipp topp stand


-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Ulyd i en miata-kasse??
Jeg kan skjønne det på turbo-miataer, men ellers har jeg ikke hørt om det. Kjenner flere som har kjørt ca. 200000 med sine miata som ikke har hatt problemer med kassen overhodet.
På 1990-91 modeller kan synkroniseringen på andre giret være dårlig. Dette tror jeg ble fikset fom. 1992
PS, har litt ulyd i kassen på min '71 boble, men det er vel ikke så rart...

Jeg kan skjønne det på turbo-miataer, men ellers har jeg ikke hørt om det. Kjenner flere som har kjørt ca. 200000 med sine miata som ikke har hatt problemer med kassen overhodet.
På 1990-91 modeller kan synkroniseringen på andre giret være dårlig. Dette tror jeg ble fikset fom. 1992
PS, har litt ulyd i kassen på min '71 boble, men det er vel ikke så rart...

Last edited by roar on 31 Mar 2004, 19:19, edited 1 time in total.
09 Mazda 6
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
Se på denne linken: http://www.miata.net/garage/tsb/s004_92.htmlSilverboy wrote:og den er det jo turbo påmen ikke no problemer med synken på andre giret.. aner du hva som ble gjort av endringer, så kanskje jeg kan fikse det i samme slengen
09 Mazda 6
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Bunnpluggen skal vel fange opp evt spon
RedFox wrote:Men æsj da! nå har jeg hørt så mye positivt, også kommer dette..Men, det skjer nok alle biler har jeg inntrykk av..
Grunnen er vel kanskje hvis man skraper mye med girkassa slik at det kommer spon rundt om kring i den, så vil det vel komme ulyd i lagrene etterhvert.. ? Bare en teori..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive