front

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

front

Post by KristianV »

noe som har erfaringer med og bestille store ting som frontfanger (event. bodykit) fra usa eller japan, siden utvalget her i norge er så dårlig. er det i hele tatt noen penger å spare på det?
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
friskus
2000 RPM
2000 RPM

Re: front

Post by friskus »

KristianV wrote:noe som har erfaringer med og bestille store ting som frontfanger (event. bodykit) fra usa eller japan, siden utvalget her i norge er så dårlig. er det i hele tatt noen penger å spare på det?
Er nok ikke noe serlig å spare på det, men som du sier er utvalget litt større.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

Tja, om du får skrivi ned verdien på forsendelsen, så er det vel noe å spare på det. I tillegg blir det vel billigere om du får delt frakt med noen andre?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
KristianV
2000 RPM
2000 RPM

Post by KristianV »

virker som om de fleste nettbutikkene er villige til og skrive ned verdien på forsendelsen. burde vell helst vere fra samme område vist man skal bestille samlet
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Thamun
6500 RPM
6500 RPM

Post by Thamun »

Det svarer seg ikke noe særlig rent økonomisk, med mindre du får en veldig god avtale. Det kan lønne seg å få noen som er kjent av det aktuelle selskapet (som har handla mye der før) til handle for deg. Da er det lettere å få en god avtale. En frontfanger fra japan blir fort hvertfall 5-6000kr med frakt og moms. Var ca. det jeg og en kompis betalte hver for to garage vary fangere. Vi fikk en god pris og pakken ble vel merket med verdi av ca. 1000kr, men betalte litt ekstra for flyfrakt. Er stort sett mva. og frakt som trekker prisen opp. Det man risikerer uansett med å få nedsatt verdien på pakken er vel at dersom pakken blir borte/ødelagt så får man mindre i erstatting. Det er vel kanskje og en sannsynlighet for at man kan bli tatt for skattesnusk.

Jeg mener at det ikke er noe stort poeng i å bestille fra japan/USA med mindre det er noe du ikke får tak i andre plasser.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
friskus
2000 RPM
2000 RPM

Post by friskus »

Om du bestiller en så stor pakke, betaler du for volumvekt og ikke tygden på pakken. Dette gjør at det blir grisedyrt å sende med fly. Du kan da velge å sende med båt istedet, noe som også koster en del, og tar flere uker om ikke måndter før du får den. Om ikke det er en fanger som du ABSOLUTT må ha, ville jeg bestilt her i norge istedet.
Besøk www.slankmeg.com
KristianV
2000 RPM
2000 RPM

Post by KristianV »

får vell se hva jeg finner på i løpet av vinteren, den eneste som er aktuelt for meg i norge er vell bomex eller wings west kit, synes ikke noen av erebuni kittene er noe serlig.

og thamun synes fronten din er en av de råest til mx-5, passer utrolig bra til ic og! så du må ikke bli fornermet vist jeg bestiller en sånn :mrgreen:
Thamun
6500 RPM
6500 RPM

Post by Thamun »

KristianV wrote:får vell se hva jeg finner på i løpet av vinteren, den eneste som er aktuelt for meg i norge er vell bomex eller wings west kit, synes ikke noen av erebuni kittene er noe serlig.

og thamun synes fronten din er en av de råest til mx-5, passer utrolig bra til ic og! så du må ikke bli fornermet vist jeg bestiller en sånn :mrgreen:
Hehe! Går bra så lenge du holder deg oppe i Molde :lol: Neida! Blir aldri fornærmet av noen som skryter av bilen min :mrgreen: Da blir vi vel kanskje 3 stykker som har den fronten i Norge (som jeg vet om). Jeg følte at jeg MÅTTE ha den, hadde sikla på den i nesten et år 8O men syntes frakt og alt ble for dyrt. Hell i uhell så kom en kompis i skade for å ødelegge sin frontfanger. Viste et bilde av favorittfangeren min, og han hadde og sikla på den fangeren! Da var jo saken biff og vi fikk bestilt to fangere gjennom en 3. kar som er god kunde i et selskap i Japan. Siden frakten går på volum så er det nesten samme pris på 1 fanger som 2. Tror vi betalte totalt 3000kr for flyfrakt. Syns ikke det var så voldsomt mye. Båtfrakt koster vel nesten like mye og tar såååååå laaaaaang tiiiiiiid....
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
friskus
2000 RPM
2000 RPM

Post by friskus »

Har siklet etter garage vary kitet i over et år jeg også.. Men to ting som holder meg igjen: prisen, og det at jeg har en enda mer sjelden front(dog ikke like rå..)
Besøk www.slankmeg.com
Post Reply