Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ultra Deep Shine vil i såfall bare erstatte Resin Polish ja.
Har aldri prøvde UDS selv siden jeg aldri har hatt mørk bil, men det skal visstnok være bra greier. Men har forstått det slik at den er litt "mildere", og ikke renser like godt som Resin polish..krever litt mer arbeid med andre ord.
Har bare brukt Autoglym og håndmakt selv, og er kjempefornøyd med resultatet og holdbarheten
Paest wrote:naf har medlemspriser, men hvordan disse ligger i forhold til andre nettsjapper vet jeg ikke. er du medlem kan du jo sjekke med naf i nærheten?
Er nok ikke NAF medlem... Noen rabatter med medlemsskap i klubben, i andre butikker?
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Heheh.. Bare kom til å tenke på en ting. En veldig offtopic ting, men en ting som må ut.. Er noen ganger her østpå man får høre ordene frisørbil. Og poster som denne med overskrift som "Hvilken type shampo, polering og voks...?" hjelper kanskje ikke så mye på å få vekk dette stempelet?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Jeg stikker innom mekonomen imorra og kjøper der da jeg regner med at det blir billigere enn det jeg kjøpte på esso. (leverer inn de)
Kan poste prisene her da.
angående autoglym på nettbutikker: prøvd www.google.no og søk autoglym site:.no
kommer sikkert mye rart, men annet forslag har jeg ikke. eller finn noen som er naf medlem. så veldig billig ut det.
btw går jeg for ultra deep shine siden jeg skal ta lakkrens og hele pakka. så regner med at lakken er ganske greit så selv om UDS er litt "dårligere" enn resin polish så prøverjeg den siden den er lagd for mørke biler.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
RotaryPower wrote:Heheh.. Bare kom til å tenke på en ting. En veldig offtopic ting, men en ting som må ut.. Er noen ganger her østpå man får høre ordene frisørbil. Og poster som denne med overskrift som "Hvilken type shampo, polering og voks...?" hjelper kanskje ikke så mye på å få vekk dette stempelet?
Vil si det som minner mest om frisørbil er lyden når man tuter på folk, lite mandig
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Vaska nettopp over bilen med nyinnkjøpte Turtle Wax Platinum series performance Car Wash og dro over med Turtle wax sin syntetiske klut, og det er utvilsomt det beste jeg har prøvd. Nå har jeg ikke prøvd så mye heller, men jeg kan ikke tenke meg noe som kan funke mye bedre enn dette. Tror det var 89kr for en halvliter, og den lukta så godt at jeg kunne glatt brukt den i dusjen. Skumma godt gjorde den også.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
Når vi snakker om sola. På siste Fifth Gear-episode vokset Plato en BMW M3 cab med sort voks, slik at man slipper hvit størknet voks på plastelementer og andre plasser det ikke er lakk.
Får man lett tak i slik sort voks? Hadde vært moro og testet
har testet ulike vokser med farge i på jobb å må si at jeg ikke er imponert.. neste gang du vasker bilen vil vannet som renner av bilen være sort/grått og lakken blir fort skjoldete, blir lakken i ettertid matt og du skal bruke dypere lakkrens så har du et helvette på gang da alt rundt deg plutselig blir svart.. nå vet jeg ikke hvilket merke de brukte der, men etter mine forsøk vil nok ikke jeg prøve slike produkter på godbilen..
Kan ikke si at jeg har de helt store problemene med hvitfargen egentlig... har etterhvert fått en teknikk tror jeg, som gjør at det ikke legger seg der det ikke skal
trikset mitt er å behandle plasten med bumpercare før man polerer bilen.. dermed setter ikke polishen seg på plasten, samtidig som man slipper å få bumpercare på den nypolerte lakken.. men har jo mye med påføringsteknikken og å gjøre og hvor nøye man er, etter noen poleringer er ikke hvite flekker i plasten noe stort problem..
ved maskinrubbing bruker jeg alltid å dekke til svartplast og gummilister med malertape, tar ikke lange tiden å maskere og man sparer mye tid i forhold til å stå å rense plasten etterpå..